۱۹ کودک در استان مرکزی به فرزندخواندگی پذیرفته شدند

مدیر کل بهزیستی استان مرکزی گفت: ۱۹ کودک از ابتدای امسال تاکنون در این استان از سوی خانواده‌های دارای صلاحیت به فرزندخواندگی پذیرفته شدند

دکتر محمود حسین آبادی افزود: این تعداد فرزند خوانده، شامل ۱۲ پسر و هفت دختر در سنین نوزاد تا ۹ ساله هستند.

وی بیان کرد: همچنین ۲ کودک پسر و دختر، چهار تا هفت ساله نیز به عنوان «امین موقت» به خانواده‌های متقاضی استان مرکزی سپرده شد.

مدیر کل  بهزیستی استان مرکزی ادامه داد: اکنون ۵۳۲ خانواده در این استان برای قبول سرپرستی کودکان، پشت نوبت قرار دارند.

حسین آبادی افزود: در مراکز نگهداری کودک و نوجوان بی‌سرپرست و بدسرپرست زیر پوشش این سازمان، کودکان و نوجوانان در سنین زیر ۱۸ سال دختر و پسر نگهداری می‌شوند اما خانواده‌ها بیشتر متقاضی فرزند خواندگی شیرخوار و به ویژه دختر هستند.

وی، داشتن تمکّن مالی، صلاحیت اخلاقی، نداشتن اعتیاد و گذشت پنج سال از زندگی مشترک را از جمله شرایط دریافت فرزندخوانده از طریق بهزیستی اعلام کرد.

ایشان افزود: کودک آزاری، جرایم و اصلاح نشدن خانواده پس از اعمال جرم از جمله مواردی است که سرپرستی کودک را از خانواده سلب می‌کند.

این مقام مسئول افزود: بر اساس قانون و به‌ منظور رعایت حال فرزند خوانده‌ها، از خانواده‌ها تعهد گرفته می‌شود تا یک سوم اموال خود را به نام فرزند خوانده خود کنند.

وی درباره فرآیند فرزندپذیری توضیح داد: ثبت‌نام فرزندخواندگی بهزیستی، از طریق این سامانه پس از انجام مراحل مربوطه و تکمیل فرم‌های مربوطه مطابق روند نحوه تکمیل فرم مقرر در سایت، انجام می‌شود و پیگیری این درخواست نیز از طریق سامانه مزبور، امکان پذیر است.

۶۵ هزار توانجو در استان مرکزی از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند

کد خبر 100181

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد