طوفانی؛ سرپرست بهزیستی گیلان شد

علی محمد قادری معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور، طی حکمی آریا طوفانی را به عنوان سرپرست بهزیستی استان گیلان، منصوب کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل؛ متن حکم به این شرح است :

برادر ارجمند جناب آقای آریا طوفانی

نظر به مراتب تعهد، توانمندی و تجارب ارزشـمند جناب عالی، ضمن تقدیر از خدمات مدیرکل وقت استان به موجب این ابلاغ تا اطلاع ثانوی به عنوان «سرپرست بهزیستی استان گیلان» منصوب می گردید.

با عنایت به تکالیف محوله و سیاستهای راهبردی سازمان در عرصه های رفاه و تولیگری سلامت اجتماعی و در راسـتای توانمنـدسازی و خدمت رسانی هدفمند به آحاد جامعه هدف معزز، انتظار می رود با اسـتعانت از خداونـد متعال و بهره گیری از ظرفیتها و امکانات درون و برون سازمانی حـداکثر ظرفیت و توان خویش را در راسـتای ارتقـای بهره وری و تقویت جایگـاه و اهـداف سازمـان، با نگرش جامع، راهبردی و مبتنی بر برنامه‌های تحولی و اثربخش با اولویت محورهای به شرح پیوست به کار بندید.

توفیقات روزافزون جناب عالی را از خداوند منان و در ظل توجهات حضرت ولی( عج) مسئلت می نمایم. 

پیوست:

۱. ایجاد، طراحی و نظارت راهبردی بر سازوکارهای تخصصی و فرابخشی به منظور انتظام، انسجام و ایجاد جهش در اقدامات کارامد، )مدظله العالی( فراگیر و یکپارچه در راستای تحقق اهداف سیاستهای کلی تأمین اجتماعی ابالغی مقام معظم رهبری .

۲. برنامه ریزی منسجم و هماهنگ جهت بسیج امکانات و تجمیع ظرفیتهای موجود و هم افزایی دستگاههای استانی و مشارکت همگانی برای شناسایی ریلهای فقرزا و مقابله و رفع گام به گام با فقر مطلق.

۳. با توجه به کاهش میزان باروری و نرخ رشد جمعیت و افزایش جمعیت سالمندی کشور، تدوین و طراحی راهبردهای موثر و استفاده از شیوههای تشویقی جهت پیشگیری از کاهش نرخ رشد جمعیت در گروههای مختلف تحت پوشش سازمان و در اولویت قرار دادن و مهمترین )مدظله العالی( پویندگی، بالندگی و جوانی جمعیت بعنوان یکی از موضوعات پرتکرار و مورد تاکید در منویات مقام معظم رهبری مطالبه سیاستهای کلی جمعبت ابالغی معظم له.

۴. حسب منویات مقام معظم رهبری)مدظله العالی( در خصوص تحقق شعار سال و محوریت زیست بوم اشتغال به عنوان یکی از راهبردهای اصلی فقرزدایی و تحقق عدالت اجتماعی، برنامه ریزی مدون و تالش بی وقفه جهت کشف استعدادها و ظرفیتهای درونی و برونی سازمان، ایجاد تغییر و تحول جدی در فرایندهای اشتغال زایی بعنوان ابزار موثر و با قابلیت زیاد جهت توانمند سازی آحاد جامعه هدف، شناسایی فرصتها و فضاهای جدید متناسب با تغییرات و نیازهای روز جامعه، بهرهگیری از همکاری و همفکری حوزههای دانش بنیان و پژوهش محور در قالب تقاهمنامههای محلی و بومی.

۵. با توجه به نقش استراتژیک بهزیستی استانها در تحقق و بالندگی اهداف، سیاستها و برنامههای سازمان، اهتمام عملی و علمی در جهت ترویج سبک زندگی مبتنی بر الگوهای ناب اسالمی و رویکردهای دین مدار، طراحی و بازمهندسی فرایندها، انجام برنامهها و اقدامات میدانی، اجرای برنامههای مشارکت محور و اثر بخش با نظارت و بررسی هزینه اثربخشی اقدامات به تفکیک ادارات بهزیستی شهرستانها.

۶. با عنایت به نقش موثر تصادفات جادهای، حوادث و آلاینده های زیست محیطی کارخانجات در افزایش نرخ آسیبها و معلولیتهای و به تبع آن افزایش و تحمیل هزینههای مترتب بر اجرای برنامههای کاهش آسیب و پیشگیری از شیوع معلولیتها و درمان آن، تدوین، طراحی و پیشبرد برنامه ها و طرحهای مطالبه گری جهت تخصیص سهم بهای جبران ضرر و زیان وارده بر آحاد جامعه هدف سازمان.

۷.حسب تاکید آموزههای دینی و احادیث و روایات اسالمی بر آمار و برنامه ریزی مبتنی بر آمار و اطالعات و سهم فرایند نظام مند علوم آماری و ابزارهای نیرومند آن در سیاستگذاری و تدوین نقشه راه، تالش و برنامه ریزی جهت تقویت نهضت تکمیل آمار و اطلاعات ، بسط و گسترش نگاه حرفهای و تحولی در ایجاد زیر ساختهای نظام جامع آماری، به منظور پیشگیری از بروز و شیوع معلولیت، محرومیت و آسیبهای اجتماعی و تقویت ضریب نفوذ خدمات در اقصی نقاط کشور.

۷.مدیریت بهینه سرمایه های انسانی و بهره مندی از ظرفیتهای کارشناسی و مؤثر کارکنان متعهد، توانمند و سختکوش جهت شکوفایی آنان و توسعه حس مشارکت آنان در برنامه ها. 

۸. تقویت و توسعه رویکردهای اخالق محور، انعطاف پذیر، عزت مدار و سعه صدر در فرایندهای مددکاری و تکریم ارباب رجوع و رسیدگی به مشکالت و کاهش آلام جامعه هدف و ترسیم سازمان بهزیستی به عنوان گذرگاه مهربانی در ارکان و اذهان جامعه، استقرار میز خدمت الکترونیک با قابلیت پیگیری جهت روان سازی و تسهیل فرایندهای ارائه خدمات.

۹.تبدیل دارایی های غیرمولد و املاک سازمان در جهت ایجاد ارزش افزوده برای جامعه هدف و در راستای کسب امتیازات توانمندسازی و رشد افراد دارای معلولیت و مددجویان تحت پوشش. 

۱۰. طراحی و تدوین برنامه های نوین ارزیابی، استعدادیابی، نوآوری و خالقیت به عنوان کار ویژه سازمان جهت شناسایی و ایجاد فرصتهای جدید به منظور رشد، ارتقاء و بالندگی زیست بوم اجتماعی در قالب تدوین مداخلات حمایتی و تخصصی به ویژه در حوزه های پیشگیری، توانمندسازی و آگاه سازی.

۱۱. تدوین ساز و کارهای علمی و عملی در توسعه و گسترش مشارکت مردمی، استفاده از ظرفیتهای مردمی متخصص حاکمیت فرهنگ تعاون و مسئولیت اجتماعی و شبکه سازی در تقویت شرکای اجتماعی در تمامی اقشار حقیقی و حقوقی و ارتباط موثر با اصناف، شهرداریها و سایر نهادهای عمومی استان به منظور توسعه مبانی رفاه و سالمت اجتماعی منطقه

۱۲.برنامه ریزی، اجرا و نظارت بر اقدامات توانبخشی و توانمندسازی گروههای هدف، یکسان سازی فرصت ها و تقویت عدالت اجتماعی با تاکید بر رویکردهای خانواده محور و جامعه محور در راستای اهداف توسعه پایدار کشور.

۱۳.نظارت بر اجرای طرح ها و اقدامات پیشگیرانه، هدفمند و پایدار در مدیریت و ساماندهی آسیبهای اجتماعی، ارتقای شاخصهای سالمت اجتماعی با راهبرد آسیب شناسی، اولویت بندی و تمرکز بر حل مسائل و مشکلات ویژه منطقه با رویکرد بومی. 

۱۴.طراحی، تدوین و نظارت بر اجرای الگوهای نوین مداخلات و راهبردهای اجتماع محور و اثربخش مبتنی بر شواهد و نیازسنجی در پیشگیری از بروز و شیوع آسیبهای اجتماعی، معلولیت ها و توانمندسازی آحاد جامعه هدف.

۱۵.توجه ویژه به ارتقای سلامت اداری و مقابله نظام مند با مفاسد احتمالی و گلوگاههای فساد و تعارض منافع در سطوح مختلف با تاکید بر امانتداری و صیانت از حقوق آحاد مردم به ویژه جامعه هدف سازمان.

کد خبر 100160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =