برگزاری جلسه شورای اداری بهزیستی هرمزگان

جلسه شورای اداری بهزیستی هرمزگان با دستور کار برنامه ریزی بزرگداشت ایام الله دهه فجر و بررسی چالش های برنامه CBR برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ جلسه شورای اداری بهزیستی هرمزگان به ریاست سامیه جهانشاهی مدیرکل بهزیستی استان و با حضور معاونین ، مسئولین واحدهای ستادی و روسای ادارات بهزیستی و کارشناسان برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه شهرستانها در محل سالن جلسات حوزه مدیریت برگزار شد.

سامیه جهانشاهی مدیرکل بهزیستی هرمزگان در این جلسه با اشاره به اهمیت پرداختن و اهتمام در بحث توانبخشی مبتنی برجامعه (CBR) اظهار کرد : توانبخشی مبتنی برجامعه یکی از راهبردهای مهم در حوزه توانبخشی در راستای تامین سلامت ، آموزش ، معاش و تعاملات اجتماعی و توانمندسازی افراد دارای معلولیت است.

جهانشاهی در بخش دیگری از سخنان خود مشارکت خانواده ها و ارائه آموزش لازم به آنان را یکی از مولفه های مهم در این برنامه عنوان کرد و افزود : آموزش خانواده ها راه را برای برنامه ریزی بهتر در حوزه خدمت رسانی به افراد دارای معلولیت به ویژه روستاها فراهم می آورد زیرا با آموزش خانواده و تغییر نگرش خانواده ها و اطرافیان نسبت به توانایی های افراد دارای معلولیت ، زمینه بازتوانی فرد با امکانات موجود در محیط اجتماعی خود فراهم خواهد آمد.

مدیرکل بهزیستی هرمزگان در ادامه بر ضرورت آگاهسازی و اطلاع رسانی فرمانداران ، دهیاران و شوراها در خصوص اهداف ، برنامه ها و فعالیت های برنامه توانبخشی مبتنی برجامعه تاکید و خواستار جلب مشارکت و کمک های جامعه محلی در پیشبرد اهداف برنامه به ویژه در روستاها شد.

لزوم برنامه ریزی مناسب و هدفمند ، شناساندن خدمات و فعالیت های بهزیستی از طریق رسانه ها و بازدیدهای مسئولین و انسجام و هماهنگی شهرستانها با روابط عمومی استان در برنامه ریزی برنامه های بزرگداشت ایام الله دهه فجر و سفر قریب الوقوع ریاست محترم جمهور به استان از دیگر تاکیدات مدیرکل بهزیستی هرمزگان در این جلسه بود.

مهدی محمدی معاون توانیخشی بهزیستی استان نیز در این جلسه با ارائه دورنمایی از برنامه ها و مفاهیم توانبخشی و تعریف توانبخشی فرد و جامعه در برنامه CBR ، بهبود کیفیت زندگی ، دسترس پذیری به منابع و توسعه اجتماعی و بهره مندی از حقوق انسانی را از اهداف سه گانه توانبخشی در بهزیستی عنوان کرد.

وی ابراز امیدواری کرد با تحقق این اهداف گامی مهم در جهت ارائه هرچه بهتر خدمات توانبخشی ، بهبود معیشت ، برابرسازی فرصت ها و فراگیر سازی اجتماعی افراد دارای جمعیت از طریق تلاش مشترک افراد دارای معلولیت ، خانواده ها ، اعضای جامعه ، و سایر بخش های دولتی و غیردولتی مرتبط برداشته شود .

در ادامه این جلسه ضمن تشریح مولفه های ماتریس CBR و فعالیتهای قابل ارائه در هر مولفه از سوی میثم معروفی کارشناس CBR بهزیستی استان ، نمایندگان مراکز به بیان به بیان مشکلات و مطالبات خود جهت ارائه خدمات بهتر پرداختند.

ارائه چالش ها و پیشنهادات از سوی روسا و کارشناسان ادارات بهزیستی شهرستانها و جمع بندی مطالب از سوی معاون توانبخشی بهزیستی استان پایان بخش جلسه شورای اداری بهزیستی هرمزگان بود.

کد خبر 100089

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد