برگزاری کارگاه خدمات آموزشی در رویکرد نوین آموزش HIV در بهزیستی استان

پرویز پروین، معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان از حمایت های روانی از مبتلایان به ویروس ایدز در جامعه از طریق شرکای اجتماعی خبر داد

به گزارش روابط عمومی، کارگاه خدمات آموزشی در رویکرد نوین آموزش HIV تست و PIT در برنامه استراتژیک HIV و آموزش لیست خطی ویژه کارشناسان ومراکز غیر دولتی با حضور معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان، مدیر و روسای مراکز تامین توسعه شهرستان اردبیل در محل مرکز آموزش های تخصصی بهزیستی استان به مدت دو روز برگزار گردید.

پرویر پروین معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان با اشاره به اهمیت و لزوم برگزاری کارگاه های آموزشی پیشگیری از بیماری ایدز گفت: بر اساس تصمیمات، تاکید سازمان بهزیستی کشور و حسب نیازهای آموزشی کارشناسان، روانشناسان و مددکاران برنامه های آموزشی مجزا و متناسب با شرایط جغرافیایی تدوین و طی جلسات جداگانه در حال ارائه می باشد.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان در رابطه تعریف این بیماری و لزوم آگاهسازی افراد جامعه در مواجهه با این پدیده اظهارداشت: باید گفت این بیماری نوعی ویروس هست که اگر وارد بدن انسان شود سیستم ایمنی بدن را به شدت پایین می آورد و بدن در مقبال جزئی ترین بیماری مقاومت خود را از دست می دهد.

پروین ادامه داد: از عمده ترین مشکلاتی که این بیماران با آن مواجه هستند بحث انگ اجتماعی زدن جامعه نسبت به این بیماران هست لذا در این باره مجموعه بهزیستی به تنهایی نم یتواند پاسخگویی آگاهسازی و اطلاع رسانی به خانواده ها را برعهده بگیرد بر همین اساس نقش مراجع درمانی بویژه دانشگاه علوم پزشکی بیش از پیش نقش موثر و بالاتری را بر عهده دارد.

وی تصریح کرد: اغلب بیماران و مبتلایان به ویروس ایدز به شدت پایبند اصول اخلاقی هستند لذا به منظور دل کندن از این جریان نیازمند هرماهی و همکاری همگان دارد که اگر چنانچه این اصول کنترل نشود ای بسا منجر به بروز و ظهور آسیب های دیگری شوند برای این کار لازم است آموزش ها، اقدامات موثر و مطلوب تری تدوین و عملیاتی شود.

 این مسئول اضافه کرد: بهزیستی استان بر اساس وظیفه ذاتی و حمایت خود در قابل گروههای هدف بویژه مبتلایان به ویروس ایدز خدمات متعددی همچون؛ شناسایی و احصاء نیازهای این بیماران، کمک به درمان، توزیع بسته هی غذایی، بیمه، اشتغال، اسکان و انجام مشاوره های رایگان ارائه می نماید.

وی اظهارکرد: این بیماری اغلب در مناطق و محیط های کاری که احتمال ابتلای بیشتری دارند نمود می باید و نیازمند توجه و حمایت های ویژه ای هم هست لذا لازم است حمایت های روانی از مبتلایان به ویروس ایدز در جامعه و سازمانهای اجرایی بیشتر شود.

پرونی یادآورشد: ارتقاء سطح دانش و تقویت بینه آموزشی مددکاران، روانشناسان، رعایت نکات بهداشتی از سوی همسران بیمار ایدزی، کمک به پیشگیری از آسیب های اجتماعی، بهبود و ارتقاء سطح کیفی خدمات، ارتقاء دانش و آگاهسازی گسترده خانواده ها و در نهایت سالم سازی جامعه از هرگونه آسیب  از جمله اهداف و سیاستی های مورد نظر در این زمینه هستند که نیازمند تعامل و هم افزایی بین بخشی دارند.

کد خبر 107994

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد