۳۰۹ نفر از مادران باردار، تحت پوشش طرح همیار مادر و کودک قرار گرفتند

"وجیهه محمدی فلاح" مدیرکل بهزیستی استان البرز در آستانه روز خانواده از اجرای برنامه ها و طرح های متعدد در راستای توانمندسازی مادران و بانوان باردار در بهزیستی استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز؛محمدی فلاح روز سه شنبه در جمع خبرنگاران هدف از اجرای این طرح را پیشگیری از آسیب های اجتماعی از طریق توانمندسازی مادران در ایجاد رابطه دلبسته ایمن با کودک عنوان کرد و گفت:در این برنامه تلاش می‌شود نگرش مادران از مادر کامل به مادر کافی تغییر نماید و بتواند سه مقوله مهم دلبستگی یعنی در دسترس بودن،پاسخگو بودن و حساس بودن را در رابطه با کودکش اجرا کند.

محمدی فلاح تصریح کرد: این برنامه بر سلامت کودک متمرکز بوده و هدف آن کاهش عوامل خطرساز و افزایش عوامل مؤثر بر رشد مناسب کودک می باشد که بیانگر اهمیت تجارب سال های اولیه در تحول کودک بوده است.

محمدی فلاح تصریح کرد:دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی بهزیستی البرز نیز در این رابطه طرحی با عنوان توانمند سازی خانواده محور – همیار مادر و کودک که مخاطبان آن متشکل از مادران باردار یا مادران دارای کودکان صفرتا ۳ سال ساکن مناطق کم برخوردار و آسیب خیز می باشند در دست اجرا دارد که توسط تسهیلگران محلی آموزش دیده اجرا می گردد که نتیجه اجرای این طرح برای ۳۰۹ نفر در قالب ۱۸ گروه بوده است .
                                 
مدیرکل بهزیستی استان اضافه کرد: برش ابلاغی سازمان بهزیستی کشور برای اجرای طرح در البرز ۱۹۵ نفر بود که با تلاش کارشناسان موضوعی و همکاری مؤسسات و مراکز مجری این طرح برای تعداد ۳۰۹ نفر در قالب ۱۸ گروه اجرا شده است.

گفتنیست این طرح با تأکید برشکل گیری وابستگی ایمن بین مادران و کودکان ،گام هایی مؤثر در افزایش تاب آوری کودکان و مادران در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

کد خبر 107910

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد