در رسانه/ ظرفیت مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان ارومیه با تجهیز کارگاه‌های مهارتی توسعه یافت

ظرفیت مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان با موضوع ماده ۱۶ویژه مردان (امید) با حضور اسکندر مؤمنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در ارومیه افزایش و به مراکز مهارت اموزی توسعه یافت.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سردار اسکندر مؤمنی در ادامه برنامه‌های سفر خود به استان آذریایجان غربی از مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب و توانمندسازی معتادان بازدید کرد و بخش‌های جدید نگهداری و توانمندسازی را افتتاح کرد.

وی در جمع خبرنگاران، اشتغال را حلقه مفقوده در فرآیند درمان و کاهش آسیب اعتیاد خواند و گفت:اگر شغلی برای فرد بهبودیافته از اعتیاد ایجاد نشود و او در حرفه‌ای توانمند نشود، وقتی پس از درمان به جامعه برگردد، احتمال بازگشت مجددش به اعتیاد زیاد است.

وی افزود: در راستای تاکیدات رییس جمهوری محترم، خوشبختانه کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای در بیشتر مراکز درمان اعتیاد ایجاد شده است و سعی داریم که چرخه درمان اعتیاد را کامل کنیم تا فرد در این مرکز، در حین درمان مهارت‌آموزی هم فراگیرد تا پس از ورود به جامعه، زندگی سالمی را در پیش گیرد.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر در ادامه از تقویت استان به تجهیزاتی نظیر «پهپاد» به‌منظور شناسایی و انجام کارهای اطلاعاتی و عملیاتی و نیز «دستگاه‌های آشکارساز موادمخدر» خبر داد و گفت: امسال این دو اولویت را تأمین و به استان اختصاص خواهیم داد تا کشف موادمخدر با قوت بیشتری دنبال شود و فضا برای باندها نا امن‌تر شود.

سردار مؤمنی تصریح کرد: باید به این استان توجه بیشتری شود؛ چرا که ظرفیت‌های بسیاری در این استان وجود دارد و این استان به نمایندگی از کل دنیا مشغول مبارزه با مواد مخدر است، ما نیز در ستاد کمک‌های لازم را به این استان خواهیم داشت.

وی با اشاره به میزان کمک‌های جامعه بین‌الملل به ایران در امر مبارزه با موادمخدر گفت: برای جمهوری اسلامی ایران تفاوتی ندارد که مواد مخدر جوان ایرانی یا جوان خارجی را آلوده کند و این امر موید آن است که ما به حقوق بشر به معنای واقعی کلمه و نه پرداختن شعاری پایبند هستیم. 

سردار مؤمنی بیان کرد: کمک‌های بین‌المللی در مقابل حجم عظیم تلاش‌های ایران بسیار بسیار کم بوده و این در حالی است که مبارزه با موادمخدر با تکیه بر «اصل مسئولیت مشترک»، وظیفه‌ای همه کشورها است و همه باید کمک کنند. 

محموله‌های مواد مخدری که به خصوص در این استان کشف می‌شود مقصدش کشورهای اروپایی است، اما متاسفانه برخی کشورها مثل امریکا نه تنها در این امر کمکی نمی‌کنند بلکه با تحریم ظالمانه مانع کمک به دنیا می‌شوند.

گفتنی است؛ ظرفیت پذیرش این مرکز هزار ودویست نفر است و از محل اعتبارات ستاد مبارزه با مواد مخدر و استانی تامین شده است.

کد خبر 107646

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد