مشکین شهر |  افتتاح برنامه غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در شهرستان مشگین شهر

به گزارش روابط عمومی، همزمان با سراسر کشور، برنامه غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ ساله با حضور فرماندار و معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری شهرستان مشگین شهر آغاز شد.

صفر بصیرت رئیس اداره بهزیستی مشگین شهر در مراسم افتتاحیه برنامه غربالگری بینایی، از سنجش بینایی بیش از هفت هزار نفر از کودکان ۳ تا ۶ ساله در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: به همت غربالگران جمعیت همیاران سلامت روان در ۹ پایگاه دائمی و ۱۵۰ پایگاه موقت با پوشش صد درصدی کودکان ۳ تا ۶ ساله شهرستان، تعداد ۷۲۷۱ نفر از کودکان هدف برنامه مورد ارزیابی بینایی قرار گرفته اند که ۶۰۲ نفر از این افراد به علت مشکوک بودن جهت معاینات تکمیلی به اپتومتریست معرفی و از این تعداد ۶ نفر نیز به متخصص چشم ارجاع داده شده اند.

 وی ضمن بیان این مطلب که تمامی خدمات ارائه شده به صورت رایگان می‌باشد افزود: از افراد معرفی شده به اپتومتریست، ۲۳ نفر دچار تنبلی چشم بوده اند که اقدامات درمانی آغاز شده است.

 بصیرت اظهار داشت: ۷۸ نفر از کودکانی که مورد ارزیابی قرار گرفته اند بنا به تشخیص اپتومتریست نیازمند استفاده از عینک می باشند که هزینه عینک مددجویان از طرف اداره بهزیستی پرداخت می شود.

وی افزود: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده، این برنامه امسال نیز به همت غربالگران در ۲۰۰ پایگاه موقت و دائمی با هدف سنجش بینایی تمامی کودکان ۳ تا ۶ ساله انجام خواهد شد.

 در پایان مراسم از همکاران و مجریان برنامه توسط فرماندار تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 107586

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد