تقدیر از بهزیستی برای اهتمام به پیاده‌سازی چارچوب مدیریت کیفیت آمارهای رسمی ایران

معاون برنامه ریزی و اطلاعات راهبردی مرکز برنامه ریزی،فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی سازمان بهزیستی کشور از اخذ "تقدیرنامه اهتمام به پیاده‌سازی چارچوب مدیریت کیفیت آمارهای رسمی ایران" به عنوان اولین دستگاه در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ده دستگاه اجرایی کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، ابراهیم محمدلو معاون برنامه ریزی و اطلاعات راهبردی مرکز برنامه ریزی،فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی سازمان بهزیستی کشور گفت: با توجه به اهمیت آمار در سیاستگذاری و برنامه‌ریزی‌ها، همواره موضوع کیفیت آمارهای ارائه شده، دغدغه‌ی اصلی استفاده کنندگان و تولیدکنندگان آمار بوده است. مدیران و سیاست‌گذاران کشور نیز همواره بر اهمیت وجود آمارهای صحیح، دقیق و باکیفیت تاکید کرده‌اند.

وی افزود: توجه به کیفیت آمارهای تولید شده و نقش آن در افزایش قابلیت اعتماد و باورمندی عمومی به حدی دارای اهمیت است که در ماده (۳) سومین برنامه ملی توسعه آمار کشور، این موضوع به عنوان یک هدف اصلی و در عین حال یک راهبرد کلان مورد تاکید قرار گرفته است.

محمد لو گفت: بر این اساس و به منظور ارتقای کیفیت آمارهای تولید شده در نظام آماری ایران، در مواد (۶) و (۹) برنامه مذکور تمام دستگاه‌های اجرایی مکلف شده‌اند به منظور پیاده‌سازی نظام مدیریت کیفیت و رعایت استانداردهای آماری، نظام مدیریت کیفیت آمارهای رسمی دستگاه خود را در راستای چارچوب ابلاغ شده توسط مرکز آمار ایران تهیه، مستقر و عملیاتی نمایند. سازمان‌هایی که از الزامات این چارچوب پیروی کنند در گام اول حائز دریافت گواهینامه اهتمام به کیفیت خواهند بود.

معاون برنامه ریزی و اطلاعات راهبردی مرکز برنامه ریزی،فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: در راستای سیاست‌های مرکز آمار ایران، سازمان بهزیستی برنامه‌ریزی لازم جهت اخذ گواهینامه اهتمام به کیفیت برای آمارهای رسمی را آغاز کرد. این امر با  ۸ محور معرفی شده در فاز اول پیاده‌سازی و در چارچوب مدیریت کیفیت آمارهای رسمی انجام و  کلیه مستندات مربوطه تهیه و برای مرکز آمار ایران ارسال شد. مستندات ارسال شده پس از بررسی در دو کمیته فنی و تخصصی مرکز آمار ایران مورد تایید قرار گرفت  و سازمان بهزیستی کشور در تاریخ  اسفندماه 1402موفق به اخذ "تقدیرنامه اهتمام به پیاده‌سازی چارچوب مدیریت کیفیت آمارهای رسمی ایران" به عنوان اولین دستگاه در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جزء ده دستگاه اجرایی کشور شد.

کد خبر 105420

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =