کاهش معنادار تعداد کودکان شیرخوارگاه های سراسر کشور برای نخستین بار

مدیر کل مراقبت و توانمند سازی کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور از کاهش معنادار تعداد کودکان شیرخوارگاه های سراسر کشور برای نخستین بار در پایان اسفند ماه سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، سعید بابایی مدیر کل مراقبت و توانمند سازی کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور  بابیان اینکه در پایان اسفند ماه سال گذشته، ۶۱۲ کودک در شیرخوارگاه‌های سازمان بهزیستی در سراسر کشور حضور داشتند، گفت: بر اساس این آمار بیشترین میزان کودک در شیرخوارگاه‌ های حضرت ولیعصر(عج) استان فارس، شیرخوارگاه مادر استان کرمان، شیرخوارگاه شبیر و شیرخوارگاه حضرت آمنه(س) استان تهران و شیرخوارگاه امام علی(ع) استان البرز بوده است.

وی با اعلام اینکه در آغاز سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۲۰۰ کودک در شیرخوارگاه های کشور حضور داشته‌اند، گفت: از دلایل کاهش این آمار می توان به مددکاری فعال برای بازپیوند یا واگذاری کودکان به خانواده خویشاوندان، تسهیل در امر فرزندخواندگی و راه‌اندازی طرح خانواده میزبان اشاره کرد. به طور مثال، تعداد کودکان در شیرخوارگاه‌های استان تهران در آغاز سال ۱۴۰۰ حدود ۲۵۰ کودک بود که در پایان سال ۱۴۰۲ به زیر ۱۰۰ کودک کاهش یافته است.

بابایی با اشاره به این که هدف سازمان بهزیستی تعیین تکلیف همه کودکان ورودی به شیرخوارگاه‌ها و در مرحله نخست در زیر ۶ماه و در مرحله بعدی در زیر ۳ماه است، افزود: نکته مهم دیگر این است که از این آمار نیز بیش از ۵۰ درصد کودکان حال حاضر مقیم شیرخوارگاه‌ها زیر ۳ماه است که وارد شیرخوارگاه‌ها شده‌اند که نشان از تحرک مددکاری در مراکز را دارد.

کد خبر 105331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =