اولین جلسه‌ی هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی معابر و اماکن عمومی استان کرمانشاه به ریاست مهندس منوچهرفخری معاون استاندار، و دبیریِ دکتر فرحناز محمدی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه و با حضور اعضا در سالن شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمانشاه ، منوچهر فخری با تاکید بر ضرورت برگزاری جلسات به صورت متناوب و پیگیری مصوبات ستاد گفت: هرکدام از فرمانداران باید یک مشاور از معلول که مشکلات جامعه معلولان را درک و لمس می‌کند در کنار خود داشته باشد.

وی افزود: راه و شهرسازی و شهرداری باید پیگیری کنند و اجازه ساخت و ساز های بدون رعایت ضوابط مناسب‌سازی را به پیمانکاران پروژه ندهند،

و همچنین، چک لیست های موجود در دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی در اختیار شهرداری و راه و شهرسازی قرار گیرد و بندبندِ آن مورد توجه جدی قرار گیرد.


دکتر فرحناز محمدی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه و دبیر ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی گفت: مناسب‌سازیِ اماکن و معابر عمومی اولویت دستگاه‌های اجرایی نیست و این مهم باید به صورت جدی پیگیری شود.

محمدی اظهار داشت، برای دسترسی بیماران در خیلی از مطب‌های پزشکان دسترسی بسیار سخت است و این موضوع شاید برای بیماران کوتاه مدت باشد اما برای معلولان دائمی است و تا پایان زندگی این محدویت را حس می کند

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تاکید کرد، درست است که دو شهر قصرشیرین و صحنه در استان بعنوان پایلوت برای شهرِ بدون مانع در نظر گرفته شده است اما این قانون در اسناد بالادستی پیش بینی شده و در تمام استان باید مورد توجه قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد