رییس دفتر امور فرهنگی سازمان بهزیستی کشور در نشست با مدیرکل و رابطان امور فرهنگی بهزیستی آذربایجان شرقی بر لزوم بهره گیری از ظرفیت بالای هیات ها در راستای فرهنگ سازی برای جامعه هدف تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین شریفی دوست در این نشست که به صورت آنلاین با حضور رابطین امور فرهنگی شهرستانها برگزار شد ؛ پنانسیل بالای استان آذربایجان شرقی در زمینه ی هیات ها را خاطر نشان کرد و افزود : در این راستا طرح هیات های راهبردی به صورت پایلوت در استان آذربایجان شرقی اجرا می شود که با همکاری سازمان تبلیغات، هیات های شاخص و تراز شهرستانها، شناسایی و در امور فرهنگی با مراکز زیر نظر بهزیستی همکاری خواهند کرد.

وی کارکرد اجتماعی هیات ها، علاوه بر کارکرد مذهبی را متذکر شد و  برقراری ارتباط بین هیات های دانشجویی با مراکز شبه خانواده و سایر هیات ها با حوزه زنان سرپرست خانوار را الزامی دانست و افزود : هیات ها می توانند به شرکای اجتماعی بهزیستی تبدیل شده و در زمینه های فکری و معنوی بهزیستی را یاری رسانند.

تقویت اعتقادات فرزندان بهزیستی

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی از تقویت اعتقادات مذهبی فرزندان این اداره کل با تلاش در راستای نهادینه کردن امور دینی در مراکز گام برداشت.

 دکتر فرگل صحاف در نشست هماهنگی اجرای طرح هیات راهبری، بر لزوم انجام فعالیت های اجتماعی در حوزه های فعالیت آنان تاکید کرد و ابراز کرد : بهزیستی استان در استفاده از ظرفیت بالای حوزه های علمی در راستای ارتقای سطح دینی جامعه هدف، تفاهم نامه ای با حوزه های علمی جهت استفاده از نیروهای توانمند آن حوزه در تربیت دینی دختران و پسران منعقد کرده است.

مسئول امور فرهنگی بهزیستی استان نیز ایجاد تمدن نوین اسلامی و بسترسازی برای ایفای نقش جامعه هدف سازمان در این مسیر، رشد معنوی و تربیت دینی اعضا مبتنی بر معارف قرآن و عترت، توانمندسازی جامعه هدف در عرصه های فردی و اجتماعی بر پایه آموزه های اسلامی، نهادینه سازی سبک زندگی دینی و تلاش برای گسترش همه جانبه آن، برپایی سنت ها و شعائر دینی و آرمانهای الهی، تحقق جهاد تبیین و حرکت در مسیر آگاهسازی اعضا و گسترش روحیه انقلابی گری و تلاش برای تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی و منویات امام جمعه را از اهداف اساسی این طرح برشمرد.

زهرا باقری استفاده از کلیه راهکارهای سنتی و نوین را  که منجر به دستیابی به اهداف شود را مهم ارزیابی کرد و گفت: برگزاری جلسات و آموزش های قرآنی، مسابقات فرهنگی و حلقه های توانمند سازی را از جمله برنامه های قابل اجرا در مراکز عنوان کرد و  انتخاب افراد ذی صلاح برای مداحی و سخنرانی و عدم محدود نمودن فعالیت ها به مناسبت های خاص را بسیار حائز اهمیت دانست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد