مراسم اختتامیه پویش «شهر من، شهری مناسب و مهربان با معلولان »با حضور مسئولان بهزیستی استان کرمانشاه و حوزه هنری استان در سالن آزادی بهزیستی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمانشاه،دکتر فرحناز محمدی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در این مراسم گفت:  اقدامات پیشگیرانه همیشه حرف اول را میزند, اما متاسفانه ضرورت رعایت اصول مناسب سازی هنوز برای خیلی ها به ویژه برخی از مسئولین جا نیفتاده است.

وی اظهار داشت:پویش« شهر من، شهری مناسب و مهربان با معلولین» یک الگو برای ما در استان و حتی شهرها و استان‌های دیگر کشور بود و امیدواریم روزی به جایی برسیم که بر حقی که معلولین بر گردن ما و جامعه دارند جامه عمل بپوشانیم.


افشین آزادی رییس حوزه هنری استان کرمانشاه نیز با اشاره به توانمندی های افراد دارای معلولیت گفت: ممکن است برخی از افراد دارای معلولیت به دلیل حادثه یا بیماری دچار نقص در یک یا چند عضو شده باشند اما وقتی با آنها هم کلام می شوید با یک عظمتی روبرو می گردید و متوجه می شوید که استعداد ها و توانایی هایی در وجود این عزیزان نهفته است و کارهایی انجام میدهند که از عهده هر فرد سالمی بر نمی آید.

آزادی افزود: هنر زمانی ارزش پیدا می کند که خود را در خدمت  انسان ببیند و آن زمان که در خدمت انسان باشد شیرین است.

وی گفت: ما آمادگی داریم با تمام توان در خدمت جامعه هدف بهزیستی باشیم. حوزه هنری می تواند در راستای توانمندسازی جامعه معلولین نیز گام بردارد و کارهای هنری ارزشمندی را تولید کند.

رییس حوزه هنری یاداور شد: در برخی از المان های شهری کارهایی انجام شده است که چندان ربطی به جامعه اسلامی ما و استان کرمانشاه ندارد و کاش از این فعالیتهای هنری در راستای تحقق حقوق افراد دارای معلولیت بهره گرفته شود تا این فرهنگ و پیامی که به مخاطب ارسال می‌کند نقش اساسی خود را در عایت حقوق افراد دارای معلولیت ایفا کند.

در پایان این مراسم از هنرمندان آثار برتر در این پویش تجلیل بعمل آید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد