در دومین روز از ایام گرامیداشت سالگرد تاسیس سازمان بهزیستی، دکتر عباسعلی اویسی با اصحاب رسانه استان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی سیستان و بلوچستان،  در دومین روز از ایام گرامیداشت سالگرد تاسیس سازمان بهزیستی، دکتر عباسعلی اویسی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان دیدار و گفتگو کرد.

دکتر عباسعلی اویسی مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: سازمان بهزیستی در بدنه دولت تنها سازمانی است که به صورت عملکردی و تخصص یافته در حوزه مسائل اجتماعی فعالیت می کند.
 
وی افزود: فلسفه تشکیل سازمان بهزیستی؛ در حوزه های اجتماعی، ساماندهی معلولین، حوزه های پیشگیری و سیاست گذاری اجتماعی جامعه راهبردهای علمی پژوهشی ارائه کند، راهبردهایی برای ساماندهی بانوان سرپرست خانوار و فرزندان سازمان بهزیستی، تنها سازمانی که این خدمات را به جامعه ارائه می دهد و بخشی از وظایف که قوانین به عهده ما گذاشته است.
 
مدیرکل بهزیستی استان ادامه داد: علاوه بر رسالت های اولیه، همزمان با پیچیده تر شدن روابط اجتماعی و ایجاد معضلات آسیب های اجتماعی و رسالت های جدیدی بر دوش گرفته و فعالیت هایی که از سازمان بهزیستی ماموریت ها و بار کاری بسیار زیاد در حوزه‌های اجتماعی ساخت و تشکیل داده است.

عباسعلی اویسی اظهار کرد: در حال حاضر به ۴۰ هزار معلول به صورت مستمر خدمات‌ارائه می‌کنیم که ۱۴ هزار معلول در روستاها هستند.

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان افزود: به صورت غیر مستمر نیز ۶۰ هزار نفر از خدمات این سازمان استفاده می‌کنند،  ۱۴ هزار دانش آموز و ۱۵۵۵ دانشجو در حال حاضر از خدمات بهزیستی استفاده می کنند

این مسؤول بیان کرد: مرکز اورژانس ۱۲۳ بهزیستی در ۱۵ شهرستان این استان فعال است و ۲۰ هزار نفر از خدمات اجتماعی بهزیستی استان استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: ۲۵۰۰ واحد مسکن مددجویان بهزیستی در دست ساخت است که سال گذشته ۶۹۴ واحد تحویل متقاضیان شده است.

اویسی گفت: در طرح مسکن ملی نیز هر مددجویی که ثبت نام کرده از حمایت این سازمان برخورد خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی استان تصریح کرد: بخش مشارکت های مردمی و اهدافی که سازمان بهزیستی دنبال می کند هم از لحاظ تعدد و هم حجم و اندازه زیاد است که سازمان و اعتبارات بهزیستی به تنهایی نمی تواند تمامی بخش ها را ساماندهی کند پس همه سازمان های دیگری که شرکای کاری ما محسوب می شوند و همه خیرین در جامعه ظرفیتی که دارند برای رسیدن به اهداف و نتیجه رساندن جامعه مورد هدف ما باشند.

وی با بیان اینکه حوزه اعتیاد اولین آسیب اجتماعی در استان است، ادامه داد: در سال ۹۹ پس از رصد و بررسی بیشترین آسیب در استان حوزه اعتیاد است که با هماهنگی اداره کل تبلیغات به عنوان سازمان برنامه ریزی در حوزه و مساجد یکی از بخشهایی است که می‌تواند در این حوزه کمک شایانی کند و پس از شناسایی داده های پنهان می توان آسیب های اجتماعی را در استان رصد کرد.

وی با بیان اینکه یکی از چالش های بزرگی که کشور با آن مواجه بود، مسئله اعتیاد کودکان است و افزود: متاسفانه سن اعتیاد پایین آمده و کودکان هم درگیر مسئله اعتیاد شده اند و در پاتق ها تعدادی از کودکان زندگی می کنند و آغشته به این پدیده شوم شدند و نیاز به ساماندهی دارند، سازمان بهزیستی استان در سال ۹۳ در مجموع سازمان های بهزیستی کشور پیشرو بود که به موضوع درمان کودکان ورود کرد و تاسیس مراکز درمان اعتیاد ویژه کودکان در مراکز استان ها راه اندازی شد.
 
وی از مراکز درمان اعتیاد ویژه کودکان سازمان بهزیستی در سه مرکز استان خبر داد و ادامه داد: یک مرکز در زابل و ۲ مرکز در زاهدان ساماندهی کودکان معتاد را امنجام دادیم و در حال حاضر به شغل و حرفه مشغول هستند، یکی از اقدامات خوبی که اتفاق می افتد، مداخله در اضطرارهای اجتماعی مانند؛ خودکشی، فرزند آزاری، همسرآزاری گزارش می شود تیم تخصصی به موقع و به هنگام مداخله می کنند و با ظرفیت های تخصصی مداخله های خوبی در این حوزه انجام شده است و از شدت آسیب ها در حد امکان بکاهیم.
 
اویسی با اشاره به ظرفیت و ایجاد اشتغال در استان گفت: در سال جدید و با تعهدی که برای تامین اعتبارات حمایتی و تبصره ای سازمان در حوزه اشتغال به ۴۰۰ درصد رشد افزایش یافته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد