حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه ویژگی شاخص کار بهزیستی این است که پذیرش بعد احساسی و میدانی آن خیلی همخوان است ،گفت: چرا که انسانی که سالم است از نظر روحی همواره تمایل دارد به ضعیف کمک کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی صبح امروز (۲۵ تیر) در دیدار با مدیرکل و جمعی از کارکنان اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی، ضمن تبریک ایام عید غدیرخم، گفت: کار بهزیستی که بسیار متنوع است، به تعبیری از نوزاد تا کهنسال بلکه قبل از تولد مسئولیت های زیادی و متنوعی دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: بسیار می شود کاری که شخصی به دوشش محول شده، صحنه میدانی و وجدانی آن باهم همسو نیست، وجدان جنبه احساسی دارد؛ در شغل قاضی که قضاوت می‌کند ایجاد کند به احکامی که ممکن است عادلانه باشد اما از نظر احساسی همسو نیست اما کار است و ثواب دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی گفت:  ویژگی شاخص کار بهزیستی این است که پذیرش بعد احساسی و میدانی آن خیلی همخوان است چرا که خدا انسان را آفریده و در قلبش از فطرت خود در آن گذاشته و انسانی که سالم است از نظر روحی همواره تمایل دارد به ضعیف کمک کند.

وی ادامه داد: آن کودک و کهنسال نیازمندی که انسان انگیزه دارد به آن افراد کمک کند حال شما شغلی دارید که در کنار کار آن احساس فطری خود را درباره به افراد نیازمند اشباع میکنید که توفیقی است و در شغل نیز میشود قصد قربت به خدا داشت.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی بیان کرد :لذا برای موفقیت در شغل باید کیفیت بیشتری به کار دهید.

حجت‌الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی یادآور شد: امروزه با توجه به شرایط شهری و اداری فرصت توفیق خدمت که در قدیم وجود داشت نیست، مریض، کهنسال و نوزاد افراد قدیمی در خانه بود اما امروز می بینید که شرایط چگونه شده و افراد حوصله مریض داری ندارند و لذا که در وجدان خود رنج می برند یا هستند کسانی که وجدان آنها آسیب دیده و نسبت به این موضوع بی تفاوت شده اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: اما کارکنان بهزیستی توفیقی دارند که به ضعیف ترین نوع افراد جامعه خدمت می کنند لذا نیکی کردن آثار وضعی دارد.

وی افزود: در کنار این مسائل امروز یک جایگزین آمده نسبت به پدر و مادر برای نوزاد یا پرستار برای مریض و کهنسال اما در کنار این نوع خدمات یک مسئولیت هایی که از این همه مهمتر است بر دوش شماست چراکه این نوزاد انسان تنها یک تغذیه بدنی ندارد بلکه این فرد میخواهد انسانی در جامعه شود و همانطور که فرزند فرهنگ خود را از پدر مادر می گیرد جنبه های تربیتی و رشد معنوی آن نوزاد نیز به عهده شما قرار می گیرد که اگر بایسته انجام شود از خدمات فیزیکی ثواب بالاتری دارد.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی در پایان خاطرنشان کرد: اما اگر به آینده افکار آن فرد آسیب وارد شود، مسئولیت شما بالا میبرد لذا در این جهت خیلی باید فنی عمل شود

در ابتدای این جلسه شرفی مدیرکل بهزیستی استان ضمن تبریک دهه ی امامت و ولایت و تقارن فرخنده آن با چهل و دومین سالگرد تاسیس بهزیستی و گرامیداشت هفته ی بهزیستی و همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بزرگوار خصوصا شهید دکتر فیاض بخش ضمن اشاره به نامه ی 53 مولای متقسان حضرت علی علیه السلام خطاب به مالک اشتر نخعی به عنوان یک منشور جامع و کامل مدیریتی که از هزار و چهارصد سال پیش هنوز به عنوار نکات بروز و قابل کارد می توان به آن عمل نمود گزارش مختصری از فعالیتهای بهزیستی در دو حوزه ی تخصصی و عام المنفعه ارائه نمود.

در این جلسه علاو بر مدیرکل و همکاران بهزیستی استان مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی و تعداد دیگیری از مدیران شورای رفاه استان نیز حضور داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد