همزمان با گرامیداشت هفته بهزیستی رئیس اداره بهزیستی شهرستان خاش  همراه با جمعی از پرسنل این اداره در مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه در خطبه های پیش از نماز سخنرانی کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان خاش  ادریس تمندانی  ضمن تبریک هفته بهزیستی و تامین اجتماعی و ارائه آمار و عملکرد کلی از اقدامات صورت گرفته توسط این اداره در سال ۱۴۰۰ گفت: طرح اولیه سازمان بهزیستی، توسط شورای انقلاب، در خرداد ماه سال ۱۳۵۹، با پیگیری و تلاش شبانه روزی شهید دکتر فیّاض بخش به تصویب رسید تا بر اساس اصول بیست ویکم و بیست و نهم قانون اساسی، این سازمان بتواند به قشرهای محروم و انسان هایی که بنا به دلایل محیطی، اجتماعی، اقتصادی، ارثی و داشتن مشکلات جسمی ـ روانی ـ عاطفی، دچار عدم تعادل شده اند و بدون حمایت های مالی و خدمات دولت، قادر به توانایی و خودکفایی اقتصادی نیستند، کمک کند.

وی افزود: در شهرستان خاش نیز حمایت های همیشگی امامان  جمعه و فرماندار محترم همیشه موجب دلگرمی کارشناسان و خدمت رسانان معلولین در اداره بهزیستی بوده است.

تمندانی  ضمن تاکید بر استفاده بهزیستی از تمامی ظرفیت و توان خود در پیشبرد اهداف سازمان گفت: تمامی دستگاه های متولی و مسئول در حوزه آسیب های اجتماعی میبایستی دوشادوش این اداره در بحث خدمت رسانی به معلولین و محرومین هم افزایی داشته باشند.

در ادامه رئیس اداره بهزیستی شهرستان خاش با بیان اینکه مراکز غیردولتی فعال در شهرستان بازوان توانمند سازمان در ارائه خدمات به جامعه هدف میباشند گفت: در فصل جدید خدمات رسانی سازمان بهزیسی همگام با ستاد این اداره و سایر مراکز غیردولتی روزانه فعال در شهرستان، ۱۰ مرکز مثبت زندگی با ظرفیت پیگیری بیش از۵۰۰۰ پرونده افراد دارای معلولیت و زنان سرپرست خانوار آغاز بکار نموده اند که این رویداد نقش مهمی در دسترسی هرچه آسان تر مددجویان و جامعه هدف به خدمات سازمان دارد.

تمندانی  با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰  اعتبار اشتغال و توانمندسازی افراد دارای معلولیت به این شهرستان تخصیص داده شده گفت: در همین راستا افراد ضمن پیگیری از مددکار مربوطه در صورت داشتن شرایط جهت انجام امور مربوط به وام اشتغال به معاونت مشارکتها و اشتغال این اداره معرفی میشوند و ضمنا برای کارفرمایانی که از جامعه هدف این اداره استفاده نمایند تا پنج سال حق بیمه کارفرمایی از سوی سازمان بهزیستی در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره بهزیستی ضمن تاکید بر احقاق حقوق اولیه معلولین گفت: مطالبه جدی بهزیستی و جامعه هدف سازمان در خصوص مناسب سازی معابر و اماکن عمومی جهت سهولت دسترسی افراد با توانایی متفاوت که بخش بسیار عمده آن بعهده شهرداری است بصورت متداوم از سوی اداره بهزیستی و کارشناسان مناسب سازی و برگزاری شورای مناسب سازی شهرستان با حضور مسئولین ارگانها پیگیری میشود.

در پایان تمندانی  با اعلام شماره تماسهای : ۱۲۳، ۰۹۶۲۸ و ۱۴۸۰ جهت دریافت خدمات مشاوره رایگان و رسیدگی به شکایات کودک آزاری، همسر آزاری و … گفت: در بحث پیشگیری از معلولیت ها هم با اقدامات انجام شده جهت ارائه خدمات مشاوره و هزینه آزمایشات ژنتیک گام بسیار موثری در جلوگیری از تولد نوزادان معلول برداشته شده است .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد