همزمان با آغاز ایام گرامیداشت هفته بهزیستی دکتر عباسعلی اویسی مدیرکل بهزیستی استان، در آئین نماز جمعه شهرستان زاهدان به ایراد گزارش خدمات بهزیستی استان پرداخت و در حاشیه، معاونین و روسای اداره کل بهزیستی استان در میزهای خدمت و مطالبه گری نسبت به ارائه خدمات و پاسخگویی به سوالات نمازگزاران اقدام کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی سیستان و بلوچستان، همزمان با آغاز ایام گرامیداشت هفته بهزیستی دکتر عباسعلی اویسی مدیرکل بهزیستی استان، در آئین نماز جمعه شهرستان زاهدان به ایراد گزارش خدمات بهزیستی استان پرداخت و در حاشیه، معاونین و روسای اداره کل بهزیستی استان در میزهای خدمت و مطالبه گری نسبت به ارائه خدمات و پاسخگویی به سوالات نمازگزاران اقدام کردند.

دکتر عباسعلی اویسی مدیرکل بهزیستی استان اظهار داشت : سازمان بهزیستی به عنوان ارگان جامع حمایتی و خدماتی به منظور تحقق اهداف اجتماع محور نظام مقدس جمهوری اسلامی تشکیل شده است، هدف عمده تشکیل این سازمان استاندارد سازی خدمات اجتماعی و حمایت از خانوده های نیازمند، ارائه خدمات توانبخشی و حمایتی ویژه معلولین، مدیریت رفتار و آسیب های اجتماعی جامعه، استاندارد سازی خدمات اجتماعی و همچنین انجام فعالیت های مددکاری و حمایتی ویژه کودکان بی سرپرست، بد سرسرپرست، زنان سرپرست خانوار، زنان و دختران در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی می باشد.

اویسی با تاکید بر نقش مهم پیشگیری در بروز آسیب های اجتماعی و معلولیت گفت :  تنها در راستای پیشگیری از بروز معلولیت شنوایی و بینایی در سطح استان افزون بر ۷۵ هزار نوزاد در بیمارستانها، مراکز تسهیلات زایمانی و پایگاههای غربال بینایی توسط بهزیستی غربالگری شنوایی و بینایی شدند و در صورتی که نیازمند اقدامات درمانی مانند کاشت حلزون، تجویز عینک و سایر اقدامات درمانی برای نوزاد باشد با حمایت سازمان بهزیستی این مساله انجام می پذیرد.

این مقام مسئول  با تاکید بر نقش تریبون ها و رسانه ها در راستای آگاهسازی جامعه در خصوص اخذ مشاوره ژنتیک  پیش از ازدواج افزود : در حال حاضر کلیه خانواده های سطح استان که دارای ریسک چند معلول زایی می باشند تحت پوشش طرح غربال ژنتیک بهزیستی هستند که این مساله موجب تسهیل در امر کنترل معلول زایی با ارائه خدمات مشاوره ژنتیک می شود.

دکتر عباسعلی اویسی با تاکید بر خدمات فرهنگی پیشگیرانه اعتیاد توسط سازمان بهزیستی ادامه داد : سال گذشته تعداد ۱۴ هزار بیمار در ۷۶ مرکز درمانی اعتیاد در سراسر استان درمان شده اند.

وی افزود : سازمان بهزیستی در راستای حفظ کرامت مددجویان و تسهیل دسترسی خدمات به آنان مراکز مثبت زندگی را راه اندازی کرده است که با آغاز فعالیت مراکز مثبت زندگی ضریب نفوذ خدمات بهزیستی استان را به دور افتاده ترین نقاط استان برده است.

گفتنی است در نماز جمعه کلیه شهرستانهای استان برنامه های مشابهی صورت پذیرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد