مدیرکل بهزیستی استان در سفر به شهرستان درمیان با مسئولان این شهرستان دیدار و گفتگو و از مراکز تحت نظارت بهزیستی شهرستان دیدن کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان مدیرکل بهزیستی استان با همراهی معاونین پشتیبانی، پیشگیری و توانبخشی همچنین قائم‌ مقام مدیر کل در امور فرهنگی، مدیر فناوری اطلاعات ورئیس بهزیستی درمیان ضمن حضور در دفتر مهندس فرجامی فرماندار درمیان با وی دیدار و گفتگو کردند.
شرفی در این دیدارضمن اشاره به وضعیت نسبتا خوب ‌نیروی انسانی بهزیستی شهرستان درمیان گفت : شهرستان درمیان به عنوان شهرستانی مرزی  هم درآخرین استخدامی بهزیستی بهتر دیده شده وهم دربحث راه اندازی  اورژانس اجتماعی.
وی ارزش کارتخصصی تاثیرگذار وماندگار  بهزیستی را بسیار  ارزشمندتر از پرداخت صرف مستمری و امثال این خدمات حمایتی دانست.
شرفی به خطوط مشاوره ای ۱۴۸۰، ۱۲۳وخط ملی اعتیاد اشاره کرد وافزود :شکر خدا انجام طرحهای پیشگیری از معلولیت را در برخی موارد توانسته ایم اجباری کنیم.
مدیرکل بهزیستی استان به موضوع فرزندآوری اشاره کرد وگفت :انجام این مهم بدون در نظر گرفتن بحث تخصصی مشاوره ژنتیک با عث بروز بسیاری از معلولیت‌ها وماندن آن روی دست بهزیستی می‌شود.
وی به اهمیت بحث اشتغال اشاره کرد وعنوان داشت اشتغال وتوانمندسازی یکی از اهداف نهایی مادربهزیستی است که درهمین راستا ضمن افزایش تسهیلات اشتغال برای جامعه هدف وکارفرمایانیکه آنهارابه کارگیری میکنندتا مبلغ دو میلیارد ریال تا ۲۳درصداز  حق بیمه را هم پرداخت میکنیم.
مدیرکل بهزیستی استان به هفته بهزیستی سال‌جاری از  ۲۵ الی۳۱ تیرماه اشاره کرد وگفت: برای این هفته افتتاح پروژه مسکن دومعلولی در شهرستان درمیان به نمایندگی از واحدهای کل استان درنظر گرفته شده است.
دکتر رضازاده معاون امور توانبخشی هم دراین دیدار از پیگیری بحث مناسب سازی توسط فرمانداری ونصب آسانسور، مناسب سازی سرویس بهداشتی، تعویض رمپ و... در فرمانداری تشکر نمود.
مهندس فرجامی فرماندار شهرستان درمیان دراین دیدار ضمن اشاره به دستوراستاندار برای حضور مدیران استانی در شهرستان‌ها از حضور سرپرست ومسئولین بهزیستی در شهرستان درمیان تشکرد کرد وعنوان داشت خدمات حوزه بهزیستی بسیار متنوع است ولی آنطورکه باید جامعه اطلاعی از آن ندارند وبایستی دراین زمینه اطلاع رسانی خوبی صورت گیرد.

شرفی در دیدار با امام جمعه سهرستان درمیان  به روال دیگر دیدارها بامسئولان شهرستانی به معرفی اجمالی خدمات بهزیستی پرداخت.
حجت الاسلام خزاعی، امام جمعه این شهرستان نیز ضمن بیان موضوعات و مباحثی معنوی گفت: بسیاری از افراد معلول نمونه بارز عبارت معلولیت محدودیت نیست هستند وبا انجام کارهایی بزرگ توانسته اند این عبارت را ثابت نمایند وچه بسا که  در مشاهیر وافراد تاثیرگذار در جامعه هم بسیاری دارای معلولیت بودند.
وی از ورود بهزیستی در بحث مسکن تقدیر کرده وگفت: مسکن به عنوان یکی از نیازهای اصلی درجامعه است وخدمات بهزیستی به جامعه هدف دراین حوزه بسیار ارزشمند است.
وی از مسئولین بهزیستی خواست تا ضمن برآورد نرخ شیوع معلولیت در دنیا کشور، استان وشهرستان آماردقیقی از این مهم ارائه کنند تا بشود برآورد که آیا توانسته ایم طی این سالیان بروز آن را کاهش دهیم یا نه.
حجت الاسلام خزاعی مشاوره را یکی از مهمترین خدمات بهزیستی دانست وعنوان داشت :  انطوریکه باید فرهنگ آن درافراد عادی جامعه جانیفتاده چه برسد به جامعه هدف بهزیستی واگر جدی تر گرفته شود تاثیرگذاری زیادی خواهد داشت در کاهش آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد و...موثرخواهد بود.
وی ضمن تشکر از سرپرست بهزیستی بابت نگاه ویژه به کارهای تخصصی بجای کارهای حمایتی وزودگذر گفت : اگر کاری برای شخصی انجام دهیم که توانمندی دائمی دروی ایجاد شود باقیات وصالحاتی تا همیشه از خود بجای گذاشته ایم.
وی درپایان برای انجام هرگونه اطلاع رسانی خدمات بهزیستی در تریبون نماز جمعه ویا همکاری با مجموعه بهزیستی اعلام آمادگی نمود.

بازدید از مرکز حرفه آموزی وپیش حرفه ای  معلولین پویش شهرستان درمیان برنامه بعدی سرپرست بهزیستی استان در این شهرستان مرزی بود.
شرفی در این بازدید به اتفاق معاون توانبخشی ودیگر همراهان از بخش‌های مختلف این مرکز دیدن کرد و با اهدای گل به هنرآموزان به  جزئیات در جریان اقدامات، فعالیت‌ها وخدمات این مرکز قرار گرفتند.
مدیرکل با همراهی معاونین توانبخشی، پشتیبانی وپیشگیری همچنین قائم مقام مدیرکل در امورفرهنگی، مدیر فناوری اطلاعات ورئیس بهزیستی درمیان از مرکز فیزیوتراپی شهرستان درمیان نیز دیدن کرد
در این بازدید شرفی از مسئول مرکز در ازای استفاده از فضای فیزیکی بهزیستی خواست تا همیشه در این شهرستان حضور داشته و ارائه خدمت نماید.

بازدید مدیرکل بهزیستی استان با همراهی مهندس یوسفی مدیر فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری و دیگر مسئولین بهزیستی استان از مرکز مثبت زندگی ۱۰۰۴۵ شهرستان درمیان برنامه بعدی شرفی در شهرستان درمیان بود. شرفی مدیرکل در این بازدید اهمیت مددکاری در کار مراکز مثبت زندگی رابسیار بالا دانست و عنوان داشت: مددکاری خوب و تخصصی لازمه برقراری ارتباط با مددجو و سوق دادن وی به سمت توانمندسازی است.
وی دراین خصوص ادامه داد از آنجایی که توانمندسازی جزء اولویت‌های مادر بهزیستی است گفت:قطعا مرکز مثبت زندگی که در توانمندسازی خوب عمل کرده و درهر بازدید تعدادی از پرونده هایش را از طریق توانمندسازی وبازتوانی کاهش داده درمقایسه با مرکزی که دراین زمینه اقدامی نمی‌کند در نظر بهزیستی بسیار متفاوت هستند وقطعا ما ازطریق مشوقهایی که دراختیار داریم برخورد متفاوتی با این مراکز خواهیم داشت.

مدیرکل بهزیستی استان با همراهی رحیمی معاون امورتوسعه پیشگیری، رجبی معاون پشتیبانی و محمودی رئیس بهزیستی درمیان از کانکس کاهش آسیب نیز بازدید کردند.
این خدمت در هفته بهزیستی افتتاح می‌شود.

شرفی مدیرکل بهزیستی استان به اتفاق همراهان از طرح اشتغال نانوایی گروه همیار زنان سرپرست خانوار در شهرستان درمیان دیدن کرد.در این بازدید قول بررسی برای پرداخت تسهیلات تجهیز وتوسعه به این گروه داده شد.

دکتر رضازاده معاون امور توانبخشی بهزیستی استان از کارگاه تولیدات توانخواه عبدالمجید خسروی واقع در روستای آواز شهرستان درمیان بازدید نمود
عبدالمجید خسروی از معلولین  شنوایی و گفتاری خیلی شدید تحت حمایت بهزیستی می باشد که در حوزه ی ابداع و اختراع لوازم صنعتی و کشاورزی درای نبوغ و استعداد فوق العاده ای می باشد و با پیگیری های صورت گرفته توسط بهزیست به پارک علم و فناوری استان معرفی شده تا به صورت تخصصی و علمی به تولید ایده های خود پرداخته و ثبت اختراع نماید.

نشست تخصصی سرپرست بهزیستی استان و معاونین پشتیبانی، پیشگیری و توانبخشی، همچنین مدیر فناوری و قائم مقام فرهنگی بهزیستی استان با رئیس و کارکنان مسئول واحد دربهزیستی درمیان به روال سایر برنامه های سفرهای شهرستانی که پس از بازدیدهای مراکز صورت مر گیرد برگزار شد.
شرفی درابتدای این جلسه  از همکاران خواست تا از پرداختن به موضوعات تکراری خودداری کنند و مختصر و مفید مباحث را مطرح کنند تا بشود درهمین جلسه برای آن تصمیم گرفت و مواردی را مصوب کرد.پیرو تاکیدات  شرفی سرپرست بهزیستی استان مبنی بر عدم برگزاری جلسه در وقت ملکوتی نماز، این جلسه به مدت نیم ساعت متوقف و پس از اقامه نماز جماعت توسط حاضرین مجدد تشکیل گردید، شرفی در ادامه این جلسه پس از استماع صحبت‌های رئیس و مسئولان حوزهای بهزیستی درمیان همچنین مدیران استانی بهزیستی به جمعبندی مباحث پرداخت و گفت: ما در مجموعه بهزیستی شهرستان ها و حتی استان آنچنان که باید،خدماتمان را به مردم معرفی نکردیم.
 وی افزود: ما در معرفی خدمات مان زمانی می‌توانیم موفق باشیم که هم مسئولین ادارات و هم افراد عادی  کف جامعه بهزیستی را باخدمات تخصصی اش  بشناسند.
مدیرکل بهزیستی استان گفت: تا زمانی که کارکنان پشت میزشان باشند و هیچ تعامل میدانی با دیگر ادارات نداشته باشند معرفی خدمات اتفاق نمی افتد.
شرفی درخصوص مراکز مثبت زندگی گفت: این مراکز نباید درگیر کار روزانه و روزمرگی شوند بلکه باید ضمن داشتن تعاریف و اهدافی مشخص در راستای توانمندسازی برای رسیدن به اهداف تلاش کنند، تا در نهایت به خروج موفق مددجو از چرخه حمایت منجرشود.
وی در بحث آسیب‌های اجتماعی هم مطالبی بیان کرد و گفت:بهزیستی در هر شهرستان  بایستی تحلیل و شناخت درستی از موضوعات و عناوین آسیب‌های اجتماعی داشته باشد.
مدیرکل بهزیستی استان درخصوص اورژانس اجتماعی گفت: تعامل ونشستهای کارکنان اورژانس اجتماعی با همکاران قوه قضاییه اگر به اندازه و درست باشد به نتایج خوبی منجر می‌گردد و جایگاه بهزیستی دراین حیطه ارتقا میابد.
وی همچنین از کارکنان‌ اورژانس اجتماعی خواست سعی کند در مکان‌های آسیب خیز شهرستان حضور پررنگ‌تری داشته باشد.
شرفی داشتن هدف وبرنامه ریزی را  لازمه رسیدن به نتایج مثبت اعلام کرد.

پایان بخش سفر یک روزه سرپرست بهزیستی استان به شهرستان درمیان بازدید از مرکز مثبت زندگی قهستان بود که در آن بعد از  بررسی تعدادی از پروندهای این مرکز مطالبی رابه مدیر وکارشناسان آن متذکرشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد