صبح روز یکم تیرماه ، نشست خبری سرپرست بهزیستی گیلان با اصحاب رسانه به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر در سالن اجتماعات دکترخزائلی اداره کل بهزیستی استان برگزار شد.

سید مهدی خدمت بین دانا سرپرست بهزیستی گیلان در حاشیه این نشست خبری و در پاسخ به سوالات خبرنگاران عنوان کرد:  استان گیلان در مبارزه با مواد مخدر رتبه هفتم را در کشور دارد و یکی از علل نخست طلاق توافقی در گیلان اعتیاد است اما عمده دلایل آن‌عدم فرهنگ‌سازی، بیکاری و عدم استقبال از ورزش است.

وی با اشاره به دلایل بروز اعتیاد در جامعه افزود: دلیل افزایش اعتیاد در گیلان به عوامل زیادی مرتبط است اما عمده دلایل آن‌عدم فرهنگ‌سازی، بیکاری و عدم استقبال از ورزش است. 

سرپرست اداره کل بهزیستی گیلان بر ضرورت افزایش مراقبت‌ها به‌ویژه از سوی خانواده‌ها تأکید کرد و گفت: اعتیاد پشت در تمام خانه‌ها است و فرهنگ‌سازی و آموزش مستمر همه‌جانبه را می‌طلبد. 

خدمت بین دانا از کاهش سن اعتیاد در استان خبر داد و بیان کرد: سن اعتیاد در گیلان کاهش‌یافته و متاسفانه سرعت گرایش بانوان به اعتیاد در استان در حال افزایش است. 

وی با اشاره به بیشترین مصرف فراوانی مواد افیونی و روان‌گردان در گیلان افزود: مصرف گل در گیلان بیشترین سهم را در سبد مواد مخدر گیلان تشکیل می‌دهد. 

سرپرست اداره کل بهزیستی گیلان با اذعان به اینکه در حال حاضر ۷۷۸ بیمار در مراکز روانی بهزیستی بستری و تحت مداوا هستند، گفت: یکی از عمده قشرهای بستری در این مراکز بیماران معتاد است. 

خدمت بین دانا از تکمیل ظرفیت پذیرش معتادین در مراکز تحت حمایت بهزیستی استان خبر داد و بیان کرد: مراکز ترک اعتیاد در این استان تکمیل و گاها بیش‌ازحد ظرفیت است و بعضاً بیماران برای معالجه در راهروها بستری و مداوا می‌شوند. 

وی با بیان اینکه بهزیستی استان از ارائه مجوز ترک اعتیاد در رشت ممانعت به عمل می‌آورد، گفت: ۵۷ ترک اعتیاد در گیلان به ۴۸ مرکز کاهش‌یافته که دلیل آن برخی از تخلفات و فرصتی برای رفع نقیصه‌ها بوده است. 

سرپرست اداره کل بهزیستی گیلان با اشاره به میزان بودجه بهزیستی در حوزه پیشگیری افزود: بودجه مواد مخدر این سازمان در گیلان ۲۳۱ میلیون برای پیشگیری است. 

خدمت بین دانا با بیان اینکه گیلان در مبارزه با مواد مخدر رتبه هفتم را در کشور دارد، گفت: بسیاری از فرزندان مهارت نه گفتن را ندارند و افزایش اعتمادبه‌نفس و فرهنگ‌سازی در حوزه اعتیاد از مؤثرترین اقدام در جهت کاهش معتادین است. 

همچنین خبرنگاران پس از پایان این نشست با همراهی معاون امورپیشگیری بهزیستی گیلان و سایر کارشناسان حوزه پیشگیری از نمایشگاه دائمی پیشگیری از اعتیاد واقع در خیابان پورسینا دیدن کردند و سوالات خود پیرامون مبحث اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر را مطرح نموده و کارشناسان و مسئولین امر نیز دراین حوزه پاسخگوی سوالات شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد