صبح امروز گردهمایی رابطین ادارات شهرستانی و حوزه های تخصصی بهزیستی استان با دفاتر حراست، روابط عمومی، بازرسی و امور فرهنگی با حضور سرپرست اداره کل، مدیر حراست، قائم مقام امور فرهنگی، مسئول دفتر ارزیابی عملکرد و بازرسی، مسئول روابط عمومی، رئیس اداره ی فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری، مدیر بهزیستی شهرستان بیرجند، رؤسای بهزیستی شهرستان خوسف و زیرکوه و رابطین ستادی و شهرستانی دفاتر حراست، روابط عمومی، بازرسی و امور فرهنگی در محل اردوگاه فرهنگی تربیتی یادگاران امام خمینی «ره» روستای بهلگرد شهرستان بیرجند برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی این مراسم با قرائت آیاتی از کلام الله مجید و ذکر فاتحه به روح از دست رفتگان و درگذشتگان حادثه متروپل آبادان آغاز شد.
در ابتدای برنامه شرفی برای خیر مقدم و ارائه نکات کاربردی و تخصصی در حوزه های مربوطه به ایراد سخن پرداخت.

شرفی در بخشی از سخنان خود به اهمیت وظایف دفاتر مختلف در ۴ دفتر اشاره کرد و افزود؛ حراست باید در مجموعه کمک کار و صاحب نظر باشد و به موقع موارد لازم را به همکاران گوشزد نماید تا به چالش منجر نشود، پویایی در مجموعه ایجاد نمایند و همکاران به کمک حراست پویایی لازم را داشته

بازرسی نسبت به گذشته تغییراتی در رویکرد داشته رصد امور در سازمان توسط بازرسی انجام ی شود و بازخورد امور انجام شده باید توسط بازرسی انجام گیرد تا مسیر طی شده را ارزیابی و در صورت امکان فرایند اصلاح گردد، در بحث شکایات ارباب رجوع نیز با توجه به قشر خاصی که با آن ها سروکار داریم و از طرفی مشکلات عدیده ای با آن مواجه هستند لذا ممکن است با رضایت کامل هم از پیش ما نروند و اگر شکایتی هم دارند باید با سعه ی صدر و تکریم ویژه ای با ارباب رجوع برخورد شود

در حوزه ی روابط عمومی با توجه به سرعت ارتباطات و اطلاعات در فضای مجازی باید به موقع اخبار و فعالیت های مفید و اثربخش به اطلاع مردم و جامعه ی هدف رسانده شود و اگاهسازی لازم در حیطه ی شرح وظایف و فعالیت های سازمانی برای جامعه تشریح گردد تا شناخت لازم در حوزه های مهمی که بهزیستی فعالیت دارد خصوصا در بحث آسیبهای اجتماعی وظایف بهزیستی مشخص هست لذا تبیین و تشریح درستی از فعالیت ها برای عموم مردم صورت گیرد.

در حوزه ی فرهنگی باید برای کلیه ی برنامه های پیوست فرهنگی و رویکرد معنوی در مراکز برای فرزندان مراکز و سایر مقیمان مراکز تحت نظارت خصوصا مراکز شبه خانواده مد نظر قرار گیرد. نمی شود برای همه ی امور از جمله تربیت و تحصیل فرزندان اهمیت قائل شویم اما برای رشد روح و روان فرزندانمان هیچ برنامه ای نداشته باشیم! لذا باید آموزش ها و مشاوره ها با رویکرد های اسلامی و اعتقادی و دینی برای جامعه ی هدف برنامه ریزی و اجرا کنیم.

در خانواده ها هم اگر رویکرد معنوی حاکم باشد بسیاری از آسیبهای اجتماعی از جمله طلاق و ناهنجاری های اجتماعی و تضادهای بین فرزندان و والدین پیشگیری می شود.

شرفی ادامه داد؛ شرکت در برنامه های فرهنگی و مذهبی و نماز جماعت اول وقت باید برا اصلاح روح خودمان هم که شده اهتمام بیشتری داشته باشیم و به اندازه ای که به سایر برنامه ها از جمله برنامه های تفریحی و ورزشی قائل هستیم به نماز اول وقت نیز اهمیت بدهیم، جلسات به گونه ای برنامه ریزی شود که با وقت نماز جماعت اول وقت تداخل نداشته باشد تا بتوانیم از برکات نماز اول وقت بهره مند گردیم.
در ادامه هر کدام از مسئولان دفاتر امور فرهنگی، بازرسی و حراست دقایق در خصوص برنامه ها و اهداف سال ۱۴۰۱ صحبت نمودند. همچنین به پاس زحمات و تلاش های کارشناسان و رابطان دفاتر فوق با اهدای لوح سپاس تجلیل شدند. در ادامه کارگروههای تخصصی رؤسای هرکدام از دفاتر با رابطین و کارشناسان شهرستان ها و ستاد به صورت مختصر جهت تأکید بر برنامه های سال جاری و تبادل نظر با همکاران، و اجرای برنامه های ورزشی و فوق برنامه با همراهی همکاران دفاتر تربیت بدنی و خدمات پشتیبانی معاونت پشتیبانی اداره کل بهزیستی  برای همکاران شرکت کننده در این گردهمایی از جمله برنامه هایی بود که تا ظهر امروز ادامه داشت و مراسم پس از اقامه ی نماز جماعت با صرف نهار در محل اردوگاه پایان یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد