دومین نشست تخصصی تدوین پیش نویس قانون جامع دفاع از حقوق سالمندان به همت دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور با حضور اساتید دانشگاهی و نمایندگان دستگاه های عضو این شورا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، حسام الدین علامه رئیس دبیرخانه سالمندان کشور در این جلسه انتشار مطالعه تطبیقی مسائل حقوق سالمندان در دبیرخانه خبر داد و گفت: تا کنون ۴ نسخه از لایحه جامع به دبیرخانه از سوی مجری طرح تحویل شده که با جلسات مختلف این لایحه از حدود ۷۵ ماده کاهش داشته و به منظور خلاصه سازی لایحه به ۱۰ ماده رسیده که همچنان نیاز به بررسی بیشتر دارد.

علامه به برگزاری جلسات متعدد با مدیران ارشد سازمان بهزیستی و دیگر دستگاه ها اشاره کرد و گفت: سند ملی سالمندان و برنامه اقدام آن که تکالیف دستگاه های اجرایی را به صورت برنامه محور مشخص می کرد، که منجر به رفع نیاز ذینفعان نهایی یعنی سالمندان نمی شود و در آن بیشتر مسائل اجرایی و عمومی کشور و مسائل کلان و تنها بخشی از آن مربوط به وظایف دستگاه ها در حوزه سالمندی که نفع مستقیم به سالمندان می رساند.

وی ادامه داد: در لایحه جامع دفاع از حقوق سالمندان بیشتر بحث حقوق اساسی و نیازهای سالمندان و تکالیفی هست که دستگاه ها باید در این راستا وظایف خود را انجام دهند.


رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان تاکید کرد: آنچه مورد نظر است ترکیب نظام حکمرانی و سند ملی سالمندی را به گونه ای در لایحه حقوقی گنجانده شود به طوری که شامل مدیریت حوزه سالمندی، برنامه سند حوزه سالمندی و تکالیف و وظایف حقوقی و حمایتی از سالمندان باشد و خلاصه سازی در سند انجام گیرد.

شایان ذکر است؛ در ادامه این جلسه مواد این لایحه مورد بحث و بررسی نمایندگان دستگاه های عضو قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =