سومین جلسه شورای اداری بهزیستی استان باحضور شرفی سرپرست بهزیستی استان، معاونین، مدیران و روسای ستادی همچنین روسای ادارات شهرستان ها برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی در ابتدای جلسه آقای رجبی معاون پشتیبانی با بیاناتی جلسه را به صورت رسمی آغاز نمود، سپس آقای شرفی با عنایت به اینکه به تازگی به عنوان سرپرست اداره کل منصوب شده در ابتدای جلسه ضمن تبریک اعیاد ماه شعبان و میلاد امام حسین، حضرت ابالفضل العباس، امام زین العابدین، حضرت علی اکبر علیهم السلام و میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف خدمت همکاران حاضر در جلسه ی شورای اداری، نکاتی را برای معاونین و رؤسای بهزیستی شهرستان ها عنوان نموده و مطالبه گری خود را در خصوص مسائل کاری و رعایت برخی موارد در ستاد و شهرستان ها بیان داشت، که به صورت خلاصه و تیتروار به آن اشاره می شود؛
۱- پیگیری و جدیت لازم در خصوص جذب اعتبارات در حوزه های تخصصی و لزوم رصد و پیگیری روزانه تابل های اعتباری ارسالی در شهرستان ها و ارسال به موقع اسناد مالی به ستاد بابت پیشگیری از چالش های مالی در حوزه ها و دفاتر تخصصی در پایان سال مالی
۲- پیگیری در خصوص شناسایی مددجویان و معلولان نیازمند و مستحق دریافت سبد های معیشتی و فاقد مسکن خصوصا در خانواده های دو معلولیتی و بالاتر توسط شهرستان ها با عنایت به سفر دکتر فتاح رئیس بنیاد مستضعفان و دکتر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به استان و قول مساعد بابت ساخت ۳۵۰ مسکن برای خانواده های دو معلولیتی و بالاتر و اهدای سبدهای غذایی که با محوریت فرمانداری ها صورت خواهد گرفت، به نحوی برنامه ریزی شود که جامعه ی هدف ما به صورت شایسته ای حداکثر بهره مندی را داشته باشند
۳-رعایت احترام ارباب رجوع و برخورد همراه با سعه ی صبر در برخورد با توانخواهان و مددجویان مراجعه کننده به ادارات شهرستان ها به عنوان نوک پیکان ارائه ی خدمات به جامعه ی هدف بهزیستی 
۴-پرهیز از روز مرگی و خمودگی در انجام فعالیت ها و وظایف محوله با تفویض و تقسیم درست وظایف بین کارشناسان دارای توانمندی های لازم و مرتبط با کار مدنظر همچنین برنامه ریزی و مطالبه گری معاونت ها و رؤسا برای زیر مجموعه با شروع از خود به عنوان الگوی کاری در مجموعه ی تحت مدیریت
۵- برطرف کردن ضعف تعاملات بین سازمانی برای پیشبرد بهتر وظایف سازمانی و بهبود فرایندها با ارتباط مستمر و مداوم با دستگاههای همکار در شهرستان ها و تشکیل جلسات فرعی برا تشریح وظایف و توجیه مسئولان دستگاههای عضو کارگروههای تخصصی که با دبیری و ریاست بهزیستی و .... برگزار می شود، از جمله ارتباط با حوزه های عمرانی فرمانداری ها و شهرداری ها برای پیگیری برنامه های ستاد مناسب سازی و یا دستگاههای عضو کارگروه اجتماعی و فرهنگی و شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر که منجر به مطالبه گری بهتر در جلسات رسمی گردد
۶- برگزاری جلسه با فرمانداران شهرستان ها که اکثرا تازه منصوب شده اند برای تشریح وظایف و فعالیت های مرتبط با حوزه ی کاری بهزیستی و مطالبه گری لازم از سوی فرمانداران برای تأثیرگذاری بیشتر بر دستگاههای اجرای همسو و غیره در مجموعه شهرستان
۷- همکاری لازم در شهرستان هایی که طرح و برنامه ی خاصی مد نظر است و یا به صورت پایلوت درنظر گرفته می شوند و عدم مقاومت از پذیرش  برنامه هایی که شاید ظاهراً به نوعی جدا و فراتر از وظایف محوله می باشد.
۸- شناسایی و جذب خیران در شهرستان ها برای همراه کردن در برنامه های بهزیستی و بهبود فرایند خیر جمعی، همچنین در ستاد، فرایند برنامه ریزی شناسایی خیران درون و برون استانی و ترتیب برگزاری جلسات دیدار و گفتگوی اقناعی با مؤسسات خیریه و خیران محترم صورت پذیرد.
۹-در خصوص راه اندازی مراکز روزانه و شبانه روزی که شهرستان ها پیگیری می کنند، برای پرهیز از عدم هماهنگی و مطالبه ی غیر منطقی از سوی مسئولان شهرستان ها باید قبل از مطرح شدن و پیگیری از سوی شهرستان بر اساس ساختار و سلسله مراتب و با هماهنگی حوزه ی تخصصی در ستاد اقدام شود.
۱۰- تقویت ارتباط رؤسای شهرستان ها با معاونین و کارشناسان شهرستان ها با کارشناسان ستادی و همچنین معاونت ها نیز باید دنبال ایده های نو و خلاق و راهکارهای جدید برای پاسخ به درخواست های شهرستان باشند
۱۱- دقت و توجه لازم در خصوص مکاتبات ارسالی به فرمانداریها و یا سایر دستگاههای برون سازمانی ، حضور به موقع روسا در جلساتی که در فرمانداریها و غیره برگزار می شود برای حفظ احترام متقابل و حضور با آمادگی کامل با اشراف کامل بر اطلاعات و آمار های مورد نیاز و مرتبط با موضوع جلسات

۱۲- حضور فعال رؤسا در مساجد و نماز جمعه برای پاسخگویی به مشکلات، مطالبات و درخواست های مردمی همچنین تشریح و تبیین وظایف تخصصی با استفاده از فرصت موجود با حضور مردم و نمازگزاران محترم که این موضوع در ستاد هم به صورت منظم و با جدیدت درحال پیگیری می باشد، انتظار می رود که شهرستان نیز مسجد گردشی را در برنامه های خودشان داشته باشند

۱۳- در بحث واگذاری های طرح و برنامه ها به مؤسسات و مراکز بخش غیر دولت باید به توانمندی و احراز شرایط مورد نیاز توسط مؤسسه و مرکز مورد نظر توجه شود و با عنایت به توانمندی لازم کارها و فعالیتها و طرح و برنامه واگذار گردد.

۱۴-مهمترین و آخرین موضوع نیز بحث توانمندسازی جامعه ی هدف با استفاده از برنامه های مختلف توانمند سازی سازمان از قبیل آموزهای مختلف، اشتغال و حتی مسکن که از مؤلفه های توانمندی جامعه هدف می باشد و ایجاد خودباوری و عزت نفس در توانخواهان و مددجویان با ایجاد توانمندسازی که از مهمترین برنامه های اینجانب در حیطه ی کاری می باشد

در ادامه رؤسای شهرستان ها به بیان چالش های حوزه ی کاری پرداخته و جلسه ی پرسش و پاسخ در حال برگزاری می باشد......

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد