انس با نماز بهترین الگو برای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی است و کسانی که با سرفصل نماز و مضامین و فرامین والای نماز آشنا شده اند و قلبشان به نماز محکم و آرام شده تقریباً آسیب اجتماعی برای آنها بی مفهوم می باشد.

رضا اُبهت؛ سرپرست بهزیستی استان یزد در مراسم پیش اجلاس نماز ویژه خانواده بهزیستی استان یزد گفت: یکی از مهمترین و مغفول ترین برنامه ها، بحث آسیب های اجتماعی و پیشگیری از آسیبهاست. 

وی در ادامه افزود: بهزیستی به طور ویژه در سرفصل آسیب های اجتماعی فعالیت دارد و وقتی نماز را کنار سرفصل آسیب های اجتماعی می گذاریم هیچ عبادتی مثل نماز آرامش در قلب مومن و بنده برقرار نمی کند.

سرپرست بهزیستی، نماز را یکی از بهترین مضامین برای گریز از اضطراب، نگرانی و افسردگی دانست و اظهار داشت: خداوند ما را خلق کرد و نماز را به عنوان راهی پیش پای ما گذاشت که با او در ارتباط باشیم.

رضا ابهت خاطرنشان کرد: هرچه درجات معنوی نماز بالاتر باشد بحث تقرب و نگاه معنوی بیشتر و بهتر است لذا باید فرزندان خود را از کودکی به سمت نماز و راز و نیاز با خدای متعال سوق دهیم.

رئیس ستاد اقامه نماز استان نیز طی سخنانی گفت: حدود صد آیه در قرآن مجید راجع به نماز داریم که دستور می دهد که ما نماز را اقامه کنیم نه این که بخوانیم اقامه نماز غیر از خواندن نماز است.

حجه الاسلام موسوی پیشگیری از آسیب های اجتماعی را یکی از وظایف بهزیستی دانست و گفت: نماز می تواند جلوی آسیب های اجتماعی را بگیرد و برای کاهش آسیب های اجتماعی نماز را باید پررنگ کنیم.

وی افزود: کسی که اهل نماز و ارتباط با خداست صبر و تحمل او در مقابل حوادث و آسیب ها خیلی بیشتر است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان با بیان اینکه نماز جلوی فحشا و منکر را می گیرد اظهار داشت: در بهزیستی نقش نماز خیلی موثر است و باید در این حوزه سرمایه گذاری شود.

گفتنی است؛ پیش اجلاس نماز ویژه خانواده بزرگ بهزیستی استان یزد ( کارکنان، جامعه هدف و مراکز ) به منظور تقویت فعالیت های فرهنگی مرتبط با نماز و نهادینه کردن فرهنگ اقامه نماز با ایجاد زیرساخت مناسب در بین جامعه هدف بهزیستی و رونق بخشی به اقامه نماز بعد از کرونا برگزار شد و در این مراسم از 30 برگزیده بخش نماز تجلیل گردید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد