دکتر افروز صفاری فرد معاون پیشگیری از معلولیت های مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور جهت بازدید میدانی از روند خدمت رسانی مراکز غربالگری بینایی و شنوایی و مشاوره ژنتیک به استان سیستان و بلوچستان سفر کرد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی سیستان و بلوچستان دکتر افروز صفاری فرد معاون پیشگیری از معلولیت های مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد به همراه فاطمه ریوکانی کارشناس دفتر غربالگری اختلالات بینایی بهزیستی کشور جهت بازدید میدانی از روند خدمت رسانی مراکز غربالگری بینایی و شنوایی و مشاوره ژنتیک به استان سیستان و بلوچستان سفر کرد .

دکتر صفاری فرد در انتهای این سفر سه روزه که کلیه شهرستانهای استان را شامل می شد ، اظهار داشت : با توجه به پهناوری استان و وضعیت معیشتی ساکنان استان فرایند ارائه خدمت را سخت تر میکند با این حال غربالگری اختلالات شنوایی پوشش مناسبی در استان دارد اما نیاز به تغییرات در پروتکل های اجرایی دارد تا این روند تسهیل شود .

معاون پیشگیری از معلولیت های مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور بیان کرد : عدم استقبال پزشکان جهت همکاری در حوزه ژنتیک دراستان مشکلات اجرایی را بویژه در بخش دسترسی خدمات و حجم ارجاع به مرکز استان رقم زده است که از طریق تدوین برنامه خاص این استان و بکارگیری رشته های دیگر مرتبط با ژنتیک در این زمینه ، بزودی دسترسی آسان خدمات مشاوره ژنتیک در سطح استان میسر شود.

وی با تاکید بر تدوین برنامه ویژه شرایط خاص استان تصریح کرد : عملکرد استان با توجه به وضعیت موجود خوب است اما انتظار می رود در ماههای آتی باقی مانده از سال جالری این روند بهبود چشمگیری داشته باشد .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد