مدیر کل بهزیستی فارس ,رئیس حراست ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور و هیات همراه از مرکز ماده ۱۶ بهزیستی فارس بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل بهزیستی فارس:

  رئیس حراست ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور،مدیر کل امور مالی مبارزه با مواد مخدر کشور، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس و مدیر کل بهزیستی فارس از مرکز ماده ۱۶ بهزیستی فارس بازدید کردند. 

 قدرت الله محکم،کارشناس مسئول دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد فارس گفت :در صورتی که فرد معتاد با وجود بستر مناسب برای درمان و وجود امکانات حاضر نشد برای ترک اقدام کند، متجاهر شناخته شده و در چنین شرایطی باید به مراکز درمانی اجباری(مرکز ماده ١۶ بهزیستی) ارجاع داده شود .معتادان متجاهر بعد از جمع آوری مورد غربالگری و قرنطینه ۱۴ روز قرار می‌گیرند، پس از انجام تست کرونا و سایر مراقبت ها در صورت منفی بودن آزمایش ها به مراکز ماده ۱۶ منتقل میشوند،طبق قانون این افراد سه ماه باید بستری و سپس ترخیص شوند که با توجه به شرایط کرونا تا ۶ ماه هم بستری داشته ایم.

او در ادامه اظهار داشت: تامین امنیت و بیمه معتادان بستری در این مرکز مورد اولویت بهزیستی است ،در حال حاضر ۴۰۰ نفر معتاد متجاهر در این مرکز بستری هستند و اقدامات درمانی شامل دارو درمانی، روان درمانی، مشاوره، گروه درمانی، آموزش مهارتهای فردی، آموزش مهارتهای زندگی و آموزش های شغلی در کارگاه های جوراب بافی،تولید البسه و ... بهره مند می شوند.

 کارشناس مسئول دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد فارس عنوان کرد: یکصد مرکز اقامتی میان مدت ترک اعتیاد تحت نظارت بهزیستی فارس فعالیت می کنند که در حال حاضر ۲۵۰۰ بیمار دراین مراکز بستری بوده و از خدمات درمان اعتیاد استفاده می کنند

انتها/فاطمه رضایی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد