به مناسبت گرامیداشت هفته سالمند؛ دوره آموزشی سالمندی و بیماری آلزایمر برای مؤسسات و مراکز استان یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان یزد؛ دکتر علی محمد عطابخش در این دوره با اشاره به افزایش جمعیت سالمندان عنوان کرد : در چند سال آینده و با توجه به برآورد مسئولین کشوری و استانی ما با سونامی سالمندی روبرو خواهیم شد و هرم سنی به سمت سالمندی پیش می رود.

مدیرکل بهزیستی استان یزد در ادامه افزود: در کشور و متعاقب آن در استان، مراکزی برای سالمندی تعریف شده که مجموعه بهزیستی به هیچ عنوان توصیه به مراکز شبانه روزی سالمندان نمی کنیم و الحمدلله یکی دو سالی است که گسترش مراکز شبانه روزی سالمندان از سوی بهزیستی کشور هم با صدور مجوزی همراه نیست.

علی محمد عطابخش تصریح کرد: البته سالمندانی که در مراکز سالمندی نگهداری می شوند کسانی هستند که در منازل امکان نگهداری و توانبخشی آن ها وجود ندارد.

مدیرکل بهزیستی استان یزد با اشاره به هفته سالمند افزود: هم اکنون 143 هزار و 443 نفر سالمند در استان وجود دارند که تعداد سالمندان تحت پوشش بهزیستی استان 15 هزار و 286 نفر است.

این مسئول همچنین تعداد سالمندان دارای پرونده توانبخشی و اجتماعی را به ترتیب 6 هزار و 402 نفر و 2 هزار 937 نفر برشمرد و گفت: در حال حاضر تعداد 315 نفر از سالمندان در6 مرکز شبانه روزی سالمندان در استان نگهداری می شوند و720 نفر از سالمندان از خدمات 17 مرکز روزانه سالمندان و همچنین تعداد524 نفر از سالمندان از خدمات 12 مرکز ویزیت در منزل و مراقبت در منزل بهره مند می گردند.

مدیرکل بهزیستی استان یزد خاطرنشان کرد: خدمات روزانه آموزشی و توانبخشی مانند ویزیت پزشک و پرستار و فیزیوتراپی به سالمندان از طریق مراکز روزانه و خدمات نگهداری و مراقبتی و توانبخشی از طریق مراکز شبانه روزی سالمندان صورت می‌گیرد.

وی افزود: ارائه خدمات مراقبتی از طریق مراقبت در منزل و برنامه ویزیت در منزل با کادر تخصصی بر اساس نیاز انجام می شود و همچنین اگر سالمندان نیاز به وسایل توانبخشی داشته باشند در صورت وجود اعتبار به آنان اعطا می‌شود. 

گفتنی است؛ بهزیستی در طول سال خدماتی از قبیل خدمات آموزشی، توانبخشی، تفریحی، پزشکی ،مناسب سازی ، توزیع وسایل کمک توانبخشی و ... به سالمندان ارائه می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد