مدیرکل بهزیستی استان یزد عنوان کرد: 18 دستگاه اکسیژن‌ساز از سوی صندوق جمعیت سازمان ملل متحد به مراکز شبانه روزی نگهداری سالمندان بهزیستی یزد اهداء گردید.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان یزد؛ دکتر علی محمد عطابخش در حاشیه آیین اهدای دستگاه‌های اکسیژن ساز در یزد، گفت: در کل کشور بیش از 1000 دستگاه در نظر گرفته شده که 18 دستگاه سهم استان یزد بوده و بسته به نحوه فعالیت و تعداد سالمندان در مراکز، به صورت رایگان در اختیار 8 مرکزی که در 7 شهرستان استان در حال فعالیت می باشد قرار می گیرد.

وی در ادامه افزود: ارزش تقریبی هر دستگاه، 180 میلیون ریال و ارزش کلی این تجهیزات پزشکی 3 میلیارد و 200 میلیون ریال می باشد که در فرآیند درمان سالمندان استفاده می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان یزد اظهار داشت: در حال حاضر در 5 مرکز خاص سالمندی در شهرستان های تفت، یزد، ابرکوه، مهریز و اردکان، 364 سالمند نگهداری می شوند.

این مسئول تصریح کرد: بهزیستی برای هر فرد سالمند بین 18 تا ۲۰ میلیون ریال در ماه یارانه پرداخت می‌کند و سالمندان حاضر در مراکز، سالمندان معلولی هستند که شرایط نگهداری در منزل را ندارند.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون سالمندان استان یزد به‌ عنوان اولویت کاری اداره کل بهزیستی استان بوده، عنوان کرد: در استان یزد واکسیناسیون سالمندان و پرسنل این مراکز به صورت کامل انجام شده است.

گفتنی است؛ 18 دستگاه‌ اکسیژن‌ساز بین تمام مراکز خاص سالمندی و مراکز نگهداری معلولین که سالمند بالای ۵۷ سال دارند، توزیع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد