معلولیت واژه‌ای است که بیشتر در ذهن ما به معنای یک ناتوانی معنا می‌شود و می‌تواند مشکلاتی را برای فرد معلول ایجاد کند، اما معلولان سرتاسر دنیا، بارها این را به اثبات رسانده‌اند که «معلولیت، محدودیت نیست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان همدان «اباسعد شرفخانی» یکی از معلولین پرافتخار جامعه بهزیستی شهر همدان است که با وجود نقص جسمی و حرکتی، به عنوان یکی از کارآفرینان موفق حوزه گردشگری در سطح استان است.

این معلول موفق کارآفرین، دانش آموخته رشته مدیریت و برنامه ریزی گردشگری است که در حال حاضر مشغول تکمیل پروژه «خانه تاریخی شرفخانی» در بافت فرهنگی-گردشگری همدان در محدوده آرامگاه باباطاهر می باشد.

به گفته این جوان کارآفرین، در صورت تکمیل و راه اندازی «خانه تاریخی شرفخانی»، برای تعدادی از جوانان، در بخش های مختلف، اشتغال پایدار ایجاد خواهد شد.

وی با وجود تجارب ارزنده در حوزه گردشگری، ارزیابی و مطالعات امکان سنجی  محل اجرای طرح را از ابتدای تابستان ۹۷ و با اخذ مجوزهای قانونی از سازمان میراث فرهنگی و شهرداری آغاز نموده و به کار مرمت و باز سازی خانه ای باقیمانده از دوره قاجار و منحصر به فرد مشغول است.

شرفخانی که تاکنون بالغ بر پانصد میلیون تومان برای بازسازی این بنا هزینه کرده است می گوید: پنجاه میلیون تومان از آن توسط سازمان بهزیستی در قالب وام تسهیلات ۶۰ ماهه پرداخت شده است.

این کارآفرین معلول با اشاره به اینکه پروژه فوق هم اکنون دارای پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی است گفت: این بنا با قدمت بسیار خود، ثبت آثار ملی شده است و در آینده ای نزدیک به عنوان «اقامتگاه بوم گردی» در همدان میزبان میهمان این استان خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد