مدیر کل بهزیستی استان اردبیل گفت: اهالی استان اردبیل به ویژه خیرین در یک سال اخیر بیش از 8.5 میلیارد تومان به جامعه هدف بهزیستی اردبیل کمک کردند.

بهزاد ستاری پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل با گرامیداشت آخرین روز هفته بهزیستی اظهار کرد: ما طرح‌های خوبی را در پیشگیری و کنترل معلولیت اجرایی می‌کنیم تا افراد جامعه ما کمتر در معرض آسیب و خطر بوده و زندگی سالمی را داشته باشند.

وی نمونه این طرح‌های پیشگیرانه را در کاهش معلولیت‌ها اجرای طرح غربالگری بینایی اعلام و خاطرنشان کرد: بیش از 73 هزار کودک سه تا 6 ساله مورد سنجش و کنترل سلامت بینایی قرار گرفتند که از این تعداد 504 نفر تنبلی چشم داشتند.

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل به غربالگری شنوایی نوزادان اشاره کرد و گفت: هر 22 هزار نوزاد به دنیا آمده در سال گذشته مورد سنجش و ارزیابی قرار گرفتند که با تشخیص به موقع 97 کودک از ابتلا به کرولالی نجات یافتند.

ستاری بیان کرد: اهالی استان و خیرین و موسسات خیریه که بیش از 2 هزار و 500 نفر معلول و سالمند به شکل روزانه و شبانه در آن نگهداری می‌شوند بیش از 8.5 میلیارد تومان کمک کردند که این کمک‌ها یاریگر ما در ارائه خدمات مطلوب بوده است.

وی با بیان اینکه خیرین دوست ندارند نام و نشانی از آنها باقی بماند، تصریح کرد: یکی از خیرین ماهانه برای یک هزار نفر 100 هزار تومان به ازای هر نیازمند پرداخت می‌کند که ماهانه 100 میلیون تومان و سالانه یک میلیارد و 200 میلیون تومان برآورد این کمک‌هاست.

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل از افتتاح 50 واحد معلولان و نیازمندان در گرامیداشت هفته بهزیستی خبر داد و بیان کرد: به مناسبت هفته بهزیستی 10 مرکز مشاوره عمومی و تخصصی با رویکرد پیشگیری از آسیب‌ها و ارتقای سلامت مردم افتتاح شد تا تعداد مراکز مشاوره استان اردبیل به 75 مرکز ارتقا یابد.

ستاری سیاست سازمان بهزیستی را در حوزه معلولان تلفیق و ادغام اعلام کرد و افزود: در همین راستا و برای ورود معلولان به زندگی عادی و روستایی خانه‌های کوچک معلولان در حال تجهیز و راه‌اندازی است که در هفته بهزیستی سومین خانه کوچک معلولان با ظرفیت 80 تا 10 نفر افتتاح شد.

وی به افتتاح خانه رفاه کودک و خانواده اشاره و تصریح کرد: طرح مصون‌سازی کودکان از خطرات اعتیاد در استان اردبیل و در 31 مهد در حال اجراست که قطعا با همکاری دستگاه‌های مرتبط به ویژه آموزش و پرورش این طرح امسال توسعه می‌یابد.

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل به قانون برنامه ششم توسعه و اجباری شدن مشاوره‌های غربالگری ژنتیکی اشاره کرد و گفت: از اهالی استان انتظار داریم تا در امر مقدس ازدواج به ویژه ازدواج‌های فامیلی این مشاوره‌ها را جدی بگیرند تا شاهد تولید کودکان معلول نباشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد