در مراسمی ویژه که با حضور مدیرکل بهزیستی استان تهران انجام شد، ساختمان جدید بخش قرنطینه شیرخوارگاه آمنه به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران؛ دکتر امین شاهرخی در این مراسم، با استراتژیک دانستن مقوله قرنطینه در نوزدانی که به شیرخوارگاه ها سپرده می شوند، اظهار داشت: به دلیل اینکه بیشتر نوزدان ورودی مراکز شیرخوارگاهی، زیر وزن طبیعی هستند و باید ارزیابی کاملی از وضعیت جسمی و بیماری های آنان انجام شود، موضوع قرنطینه حساس تر و پرداختن به آن، ویژه و حیاتی جلوه گر می شود.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: انجام پایش های لازم به منظور برقراری سلامت پایدار و تضمین شده و کنترل بیماری های شایع میان نوزادان، از دیگر ویژگی ها و دلایل ضرورت قرنطینه در شیرخوارگاه آمنه می باشد.
مدیر کل بهزیستی استان تهران در مورد ویژگی های ساختمان جدید، بیان کرد:  این سازه که پس از سال ۱۳۴۷ که کل شیرخوارگاه آمنه ساخته شده، به دلیل عدم ارایه صحیح و کامل سیستم های جدید تنفسی و پزشکی، تخریب شد و با مشارکت خیران محترم منطقه و اعتباری افزون بر دو هزار و۸۰۰ میلیارد ریال با ظرفیت سی نوزاد به بهره برداری رسمی رسیده است.وی افزود: ساختمان حاضر مجهز به سیستم های تهویه مناسب، اکسیژن سانترال و یو وی است و دیگر موضوعات مورد نیاز  هم در آن تعبیه شده است.
گفتنی است پیش از مراسم یادشده، تعدادی از نونهالان شیرخوارگاه آمنه به شعرخوانی پرداخته و مورد تفقد و تجلیل مدیرکل بهزیستی استان تهران قرار گرفتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد