بمناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی بخش نابینایان کتابخانه دانشگاه کردستان به سه دستگاه پرینتر بریل و برجسته نگار هوشمند همراه مجهز شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کردستان این تجهیزات باهمکاری سازمان مدیریت برنامه ریزی استان و صرف ۲میلیارد ریال در بخش نابینایان کتابخانه دانشگاه کردستان راه اندازی شده است.

صادقی رئیس دانشگاه کردستان در این آیین با قدردانی از اقدامات دلسوزانه  و بروز بهزیستی به معلولان گفت؛ امیدواریم با این زیر ساختها  و توسعه روز افزون آن ، نابینایان توانمند استان هم بتوانند در آینده نزدیک با تولید محتواهای ارزشمند برای جامعه هدف بدرخشند.

قریشی مدیرکل بهزیستی کردستان هم در این مراسم با اشاره به اینکه معلولان و نابینایان استان جزو باسوادترین اقشار جامعه هستند گفت؛ چندین تن از این افراد در مقاطع عالی تحصیلی از جمله دکتری دانشگاههای داخل و خارج از کشور مشغول به تحصیل هستند.

قریشی در پایان از حمایت های بهرام نصرالهی زاده ، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برای خریداری تجهیزات موردنیاز معلولان نابینا و همچنین مجموعه دانشگاه کردستان تشکر کرد.

 موسس کتابخانه نابینایان دانشگاه کردستان هم با یاد آوری  سابقه ۱۲ساله بخش نابینایان کتابخانه دانشگاه کردستان گفت در حال حاضر بیش از ۳۰۰۰ کتاب صوتی در این کتابخانه در دسترس مراجعه کنندگان قرار دارد.

 عرفان سلیمی افزود با راه اندازی این تجهیزات ارزشمند به زودی کتابهای بریل به زبان کردی چاپ خواهد کرد.

استان کردستان دارای ۳هزار و ۴۵۰ نابینا و کم بینا است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد