همزمان با گرامیداشت هفته بهزیستی چهار پروژه پایگاه خدمات اجتماعی، نخستین مرکز مشاوره خانواده و ۲ واحد مسکونی مددجویی در شهرستان خلخال به بهره‌برداری رسید.

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اردبیل روز چهارشنبه در آیین افتتاح این پروژه‌ها گفت: بمناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی ۷۵ پروژه این اداره کل در مناطق مختلف استان به بهره‌برداری می‌رسد که در سه بخش توانبخشی، پیشگیری و اجتماعی اجرا شده است.

علی یعقوبی افزود: با افتتاح این پروژه‌ها در مناطق مختلف استان, بخش مهمی از نیازهای فرهنگی، عمرانی، سلامت و خدماتی مددجویان تحت پوشش بهزیستی برطرف می‌شود.

وی مرکز تخصصی مشاوره روان‌شناختی, مرکز توانبخشی خانواده، کودکان کم‌شنوا و ناشنوا، مرکز مشاوره ژنتیک، پایگاه خدمات اجتماعی، خانه معلولان ذهنی و خانه امن ویژه بازتوانی زنان خشونت‌دیده را از جمله طرح‌های افتتاح شده امروز در شهرستان‌های مختلف استان اردبیل ذکر کرد.

او بیان کرد: خدمات توانبخشی شبانه‌روزی به معلولان، سالمندان و بیماران روانی مزمن، غربالگری بینایی کودکان، حمایت از خانواده‌های دارای معلولیت و زنان سرپرست خانوار، آموزش‌های پیش از ازدواج و مهارت‌های زندگی ویژه جوانان و خانواده‌ها از جمله خدمات ارائه شده به خانواده بزرگ بهزیستی است.

وی اظهار کرد، بر اساس پژوهش‌های صورت گرفته خلخال رتبه نخست استان اردبیل را در بحث افزایش خشونت‌های خانگی بخود اختصاص داده و راه‌اندازی مراکز مشاوره خانواده و پایگاه اجتماعی در محلات مختلف این شهر بویژه مناطق حاشیه‌نشین می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی و خشونت خانوادگی موثر واقع شود.

یعقوبی با اشاره به اهمیت خدمات ارائه شده در اورژانس اجتماعی بهزیستی گفت: زوجین متقاضی طلاق و افراد دارای اختلاف خانوادگی، زنان و دختران در معرض آسیب اجتماعی، افرادی که قصد خودکشی دارند و یا اقدام به خودکشی کرده‌اند، کودکان خیابانی و کار، همسران و کودکان آزار دیده، مبتلایان به اختلال هویت جنسیتی، دختران و پسران فراری از منزل و سایر افرادی که در شرایط بحرانی قرار دارند مشمول دریافت خدمات اورژانس اجتماعی از طریق تماس با خط تلفن ۱۲۳ در سراسر استان هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد