مدیر کل بهزیستی استان اردبیل گفت: در قالب برنامه توانمندسازی روستائیان با اجرای طرح‌های مالی خرد در این مناطق بیش از 326 گروه در استان اردبیل با پوشش جمعیتی 5 هزار و 216 نفر تشکیل شده است.

بهزاد ستاری در دیدار مدیران و مسئولان اداره کل بهزیستی استان با استاندار اردبیل در گرامیداشت هفته بهزیستی اظهار کرد: در گرمیداشت هفته بهزیستی بیش از 75 پروژه در حوزه‌های مختلف به بهره‌برداری می‌رسد که 50 واحد مسکونی، 10 مرکز مشاوره و چندین مجموعه حمایتی و تخصصی در ارائه خدمات به گروه‌های مختلف از جمله این پروژه‌های افتتاحی است.

وی خاطرنشان  کرد: در حال حاضر بهزیستی استان اردبیل به بیش از 58 هزار و 617 نفر معلول و زن سرپرست خانوار ارائه خدمات می‌کند که 2 هزار و 186 نفر از آنها با پذیرش در مرکز معلولان و سالمندان در قالب 40 مرکز خدمات دریافت می‌کنند. 

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل بیان کرد: در قالب غربالگری بینایی 73 هزار کودک در گروه سنی سه تا 6 سال و غربالگری شنوایی نیز 24 هزار نوزاد تازه به دنیا آمده مورد سنجش قرار گرفتند که اگر اجرای این طرح‌ها نبود بیش از 500 کودک از ناحیه چشم و 97 کودک نیز از ناحیه شنوایی دچار اختلال جدی می‌شدند.

ستاری با اشاره به اینکه 100 درصد کودکان و نوزادان استان تحت پوشش طرح غربالگری بینایی و شنوایی قرار گرفتند، تصریح کرد: 21 هزار نفر نیز با بهره‌مندی از خدمات مشاوره‌ای در راستای جلوگیری از اختلالات این حوزه آموزش دیده و نسبت به این امر آگاهی یافتند. 

وی فعالیت 385 مهدکودک را با پذیرش 11 هزار و 808 کودک اعم از مهدهای شهری و روستایی یادآور شد و گفت: 10 درصد کودکان استان در مهدها پذیرش شدند و ما برای مهدهای روستایی یک وعده غذای گرم نیز ارائه می‌کنیم. 

ستاری با بیان اینکه در دو سال گذشته در اکثر روستاها مهد راه‌اندازی شده و امکان ارائه خدمات به خانواده‌های نیازمند نیز با کمک سازمان بهزیستی فراهم آمده است، اضافه کرد: از طریق سامانه 1480 بیش از 15 هزار و 944 تماس برقرار شده که عمده این تماس‌ها مربوط به اختلافات زناشوئی و فرزندپروری بوده است که در کنار این سامانه تلفنی 75 مرکز مشاوره ما در استان به صورت حضوری ارائه خدمات کردند.

وی ادامه داد: از طریق خط 123 به عنوان اورژانس اجتماعی نیز ما به 6 هزار و 427 تماس مرتبط پاسخ دادیم که گاه در صورت نیاز اکیپ‌های سیار ما نیز به منطقه اعزام شدند.

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل به کاهش آسیب‌های حوزه اعتیاد و مراجعه 7 هزار و 300 نفر در قالب مراکز درمانی اشاره کرد و افزود: در سال گذشته 8.5 میلیارد تومان کمک مردمی و مشارکت عمومی را به بهزیستی استان اردبیل شاهد بودیم که این رقم 16 درصد نسبت به سال 96 افزایش نشان می‌دهد. 

ستاری گفت: جشن توانمندسازی 260 گروه مالی خرد در مناطق روستایی با عضویت 4 هزار و 160 نفر به زودی با حضور رئیس سازمان بهزیستی برگزار خواهد شد که در قالب این گروه‌ها سعی بر این بوده تا توان اقتصادی خانواده‌های نیازمند ارتقا یابد.

وی در پایان از استاندار اردبیل خواست تا در تامین اعتبار برای احداث کمپ انزاب و همچنین تکمیل پروژه اورژانس اجتماعی بهزیستی را با گذشت 12 سال  از عملیات کلنگ‌زنی این پروژه با تزریق اعتبار 4 میلیارد تومانی بهزیستی را یاری کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد