دومین نشست شورای راهبری تحول اداری اداره کل بهزیستی آذربایجان شرقی با حضور رئیس گروه نوسازی اداری و مدیریت عملکرد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و مدیران این اداره کل برگزار شد. این جلسه به ارزیابی پیشرفت طرح های تحول اداری و اتخاذ تصمیمات راهبردی اختصاص داشت.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل بهزیستی آذربایجان شرقی، در این نشست، الهام قاسمی، با تشریح برنامه‌های محوری و تأکید بر تسریع در اجرا، خواستار ارائه گزارش جامع روند اجرای نظام فایواس و همچنین گزارش اقدامات انجام‌شده در خصوص شناسایی و رفع گلوگاه‌های فساد در سال ۱۴۰۴ در جلسه آتی شورا  شد.

وی همچنین بر ضرورت تهیه فلوچارت استاندارد (BPMN) برای فرآیندهای کاهش امضاهای طویل و نصب فلوچارت فرآیندهای پرمخاطب در شهرستان‌ها تأکید کرد تا شفافیت و تسهیل دسترسی به خدمات برای مراجعین افزایش یابد.

رئیس گروه نوسازی اداری استان در ادامه با اشاره به تکالیف قانون برنامه هفتم توسعه، گفت: در راستای اجرای این قانون، اقدامات انجام‌شده در چارچوب برنامه اصلاح اداری به سازمان مدیریت ارسال شود. همچنین برای حذف موازی کاری و افزایش بهره وری، لازم است مکاتبات لازم با سازمان بهزیستی کشور به منظور یکپارچه‌سازی سامانه‌های پراکنده صورت پذیرد.

قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود بر ارائه گزارش‌های مستمر مبتنی بر چرخه PDCA  و همچنین ارایه نتایج رایزنی با ارزیابان، برای بهبود شاخص‌ها تأکید کرد و افزود: به منظور انعکاس دقیق‌تر شرایط و افزایش مشارکت شهرستان‌ها، انتظار می رود جلسه آینده شورا در یکی از شهرستان‌های تابعه برگزار شود.

وی همچنین با قدردانی از اقدامات صورت گرفته در حوزه مدیریت دانش، بر ضرورت نرم‌افزاری شدن این فرآیند برای تسهیل دسترسی، به‌روزرسانی و تبادل اطلاعات در سطح استان تاکید کرد.

در ادامه این جلسه، صحاف مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی با اشاره به مراحل اجرایی برش عملیاتی سالیانه تحول اداری، بر لزوم اجرای دقیق، هماهنگ و به‌موقع کلیه مصوبات در تمام سطوح اداره کل و شهرستان‌های تابعه تأکید کرد.

وی همچنین ضرورت تسریع در اجرای اقدامات مربوط به سامانه فواد 128( سامانه فوریت های نظام اداری ) در کیفیت بخشی به فرایندهای اجرایی را یادآور شد.

این سامانه با تمرکز بر نحوه ارائه خدمت، رفتار کارمندان و کیفیت پاسخگویی، فرآیندی سریع، دقیق و شفاف دارد.

براساس مصوبات این نشست، اعضای کمیته موظف به پیگیری و ارایه گزارش در جلسه آینده شدند. عملیاتی سازی هر چه سریع تر برنامه های تحول اداری در راستای بهبود نظام مدیریت، افزایش شفافیت و ارتقای کیفیت خدمات عنوان شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد