این روزها که آموزش یکی از ملزومات خارج کردن کودکان کار و مناطق محروم از چرخه شیوع کروناست، مرکز کودکان کار بهزیستی یزد با توزیع بسته‌های بهداشتی و غذایی به این کودکان، «در خانه ماندن» را به آنها آموزش می‌دهد.

«علیرضا زارع» و «مریم لشکر دیدی» مسئولان مرکز کودکان کار بهزیستی یزد در همین راستا برای توزیع بسته‌های غذایی حمایتی به منطقه محروم شهر یزد یعنی مناطق کشتارگاه قدیم و محمودی مراجعه کردند، جایی که مردمانش، کودکان و زنان و مردانی ناآشنا با کرونا هستند و عده‌ای نیز با وجود توصیه‌های مکرر مسئولان، همچنان کودکانشان را در محوطه‌ای برای بازی و دید و بازدید و رفت و آمدهای غیرضروری رها کرده بودند.

مرکز کودکان کار بهزیستی یزد، فعالیت خود را به منظور آموزش و کمک به اهالی مناطق محروم، از چند وقت پیش آغاز کرده و زمانی که کرونا هنوز به بحرانی همه‌گیر در یزد تبدیل نشده بود، پیگیری وضعیت کودکان کار و اتباع دغدغه آن‌ها بودند.

آموزش مهمترین اقدام برای حمایت این کودکان و نجات آن‌ها از شرایط کرونایی است اما آموزش به کودکانی با دغدغه معیشت که کمک‌دست خانواده‌هایشان، کار می‌کنند به تنهایی نمی‌تواند موثر واقع شود، به همین منظور نیز پیگیری برای تامین بسته‌های بهداشتی و کمک معیشتی از سوی این مرکز آغاز شد.

هرچند تامین برخی اقلام مورد نیاز این بخش‌ از سوی برخی دستگاه‌های مرتبط مانند معاونت غذا و دارو استان ناموفق بود ولی به همت دستگاه‌هایی مانند استانداری، بهزیستی و همچنین خیرین استان مهیا شد و نهایتاً  ۳۰۰ بسته غذایی شامل برنج، ماکارونی، حبوبات، تن ماهی، سویا، روغن و رب برای 300 خانوار تهیه و بین آنها در مراحل مختلف توزیع شد تا با کمک به معیشت این خاناورها، دغدغه‌ی آنان در این رابطه برطرف و کمتر به این بهانه از خانه بیرون بروند.

البته قبلاً نیز این مرکز با تهیه ۵۴۰ بسته بهداشتی شامل مایع دستشویی، دستمال کاغذی، وایتکس، ژل ضدعفونی و مایع دستشویی و توزیع در میان این خانوارها، آموزش‌هایی را نیز به آنها ارائه کرده بود که خوشبختانه تا حدودی توانسته بود، موثر واقع شود. توزیع بسته‌های بهداشتی نیز در دو مرحله 270 تایی انجام و توزیع بسته‌های خوراکی نیز تداوم خواهد داشت و مجدداً بیستم فروردین ماه شارژ خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد