مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: امسال همزمان با هفته بهزیستی ۷۵ طرح در این استان به بهره‌برداری خواهد رسید.

بهزاد ستاری در مصاحبه با خبرنگاران افزود: افتتاح ۱۰ مرکز عمومی و تخصصی مشاوره روان‌شناختی در مناطق مختلف استان، مرکز توانبخشی خانواده، کودک کم‌شنوا و ناشنوا در شهرستان پارس آباد، مرکز مشاوره ژنتیک در شهرستان مشگین‌شهر، پایگاه خدمات اجتماعی خلخال، خانه معلولان ذهنی در اردبیل و خانه امن ویژه بازتوانی زنان خشونت‌دیده و خانه مهر ویژه دختران در معرض آسیب های اجتماعی در اردبیل از جمله آنهاست.

وی با بیان اینکه پارسال ۱۴۰ واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش بهزیستی در استان تحویل داده شده، اظهار داشت: امسال در هفته بهزیستی ۴۹ واحد مسکونی و در طول سال بیش از ۲۰۰ واحد مسکونی به مدد جویان تحویل داده خواهد شد.

ستاری با اشاره به اینکه فراهم آوردن شرایط مناسب و بهتر زیستن مددجویان یکی از الویت‌های سازمان بهزیستی است، بیان کرد: گام دوم بهزیستی شفافیت، توانمندسازی و ارتقای سلامت اجتماعی است.

او به اقدامات سازمان بهزیستی استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: حمایت از ۵۸ هزار و ۶۱۷ نفر از افراد دارای معلولیت و زنان سرپرست خانوار، ارائه خدمات توانبخشی شبانه‌روزی و روزانه به معلولان، سالمندان و بیماران روانی مزمن در مراکز به ۲ هزار و ۱۸۶ نفر، غربالگری بینایی کودکان سه تا ۶ سال برای پیشگیری از تنبلی چشم و اختلالات بینایی برای ۷۳ هزار و ۱۱ نفر و غربالگری شنوایی ۲۲ هزار و ۴۲ نوزاد جهت پیشگیری از اختلالات شنوایی از جمله آنها است.

وی ادامه داد: پارسال به بیش از ۱۱۸ هزار نفر در استان آموزش‌های پیش از ازدواج و مهارت‌های زندگی ویژه جوانان و خانواده‌ها توسط بهزیستی ارائه شد.

ستاری با بیان اینکه پارسال مردم بیش از ۶ هزار و ۴۰۰ بار با اورژانس اجتماعی (۱۲۳) بهزیستی در استان جهت مداخله در آسیب های اجتماعی مانند خودکشی و کودک آزاری، تماس گرفتند، گفت: مردم حدود ۱۶ هزار بار هم با شماره (۱۴۸۰) بهزیستی برای بهره مندی از مشاوره های روان شناختی رایگان تماس برقرار کردند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل افزود: در سال ۹۷ با ارائه مشاوره کارشناسان این سازمان وقوع طلاق در استان در مقایسه با سال ۹۶ بیش از ۱۵ درصد کاهش یافته است.

وی اظهار داشت: همچنین با اقدامات انجام گرفته ۲۶۰ گروه خودیار با چهار هزار و ۱۶۰ نفر عضو توانمند شدند.

وی از فعالیت ۶۵۳ موسسه خیریه و سازمان مردم نهاد در استان خبر داد و بیان کرد: پارسال ۸۵ میلیارد ریال کمک های مردمی در استان جمع آوری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد