استاندار اردبیل گفت: پیشگیری را به جای مقابله با آسیب های اجتماعی ترجیح می دهیم و اقدامات زیربنائی در حال انجام است.

اکبر بهنام جو  استاندار اردبیل همزمان با هفته بهزیستی در همایش خجسته میلاد با سعادت حضرت امام رضا (ع) گفت: وظیفه دولت کاهش و مقابله با آسیب های اجتماعی است ولی به تنهائی از عهده دولت خارج است و همه باید کمک کنند.

او با بیان اینکه برای پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی زمینه های ابتلاء باید مرتفع شود ، بیکاری را یکی از مهمترین عامل بروز آسیب های اجتماعی از جمله طلاق عنوان کرد و گفت: طلاق از هم پاشیده شدن زندگی یک خانواده و بی سرپرست شدن کودکان معصوم و بی گناهی است که در معرض بسیاری از معضلات و تهدیدها قرار می گیرند.

استاندار اردبیل با اشاره به اجرای طرح های تولیدی و اشتغال زائی در استان از قبیل کامیون سازی مشگین شهر ، نئوپان خلخال ، شیرآلات گرمی ، لاستیک سازی اردبیل ، باطری سازی و ... افزود: به همین علت ایجاد اشتغال و رونق تولید را سرلوحه برنامه ریزی توسعه استان قرار داده ایم و در حال حاضر در جای جای استان کارخانه های کوچک  وبزرگ یا افتتاح و به بهره برداری رسیده و یا در شرف افتتاح هستند و از قبل آن روزی حلال هزاران خانواده تامین می شود.

بهنام جو تصادفات جاده ای و کشته و زخمی شدن تعداد کثیری از هموطنان مان را یکی دیگر از دلایل از هم گسستن بنیان خانواده و بی خانمان شدن فرزندان بیان کرد و گفت: توسعه و اصلاح راه های مواصلاتی استان بعنوان زیرساخت توسعه استان با اختصاص اعتبارات کلان از محل اعتبارات استانی وملی  و استفاده از همه ظرفیت ها را برنامه ریزی و در حال اجرا داریم.
 وی افزود: در حال حاضر علاوه بر پیشرفت فیزیکی مناسب پروژه راه آهن میانه اردبیل ، بیش از 150 کیلومتر تعریض ، بهسازی و 4 بانده کردن راه های ارتباطی استان اجرا می شود.

استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به استقبال مردم استان برای نگهداری  از کودکان بی سرپرست و یتیم ، بیان کرد: مردم استان بر اساس آموزه های دینی و فطرت انسانی خود در این کار خیر هم پیشقدم هستند .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد