گلستان|  نخستین مرکز جامع توانمندسازی و جامعه پذیری معتادان بهبودیافته در گرگان افتتاح شد

نخستین مرکز جامع توانمندسازی و جامعه پذیری معتادان بهبود یافته استان گلستان در راستای اجرای ماده ۸۰ برنامه ششم توسعه، نسبت به تامین مکان فیزیکی مناسب برای افراد بهبود یافته با هدف نظارت دقیق ، آموزش، حرفه آموزی، اشتغال و پایش این عزیزان ،با حضور معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور،معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استانداری و اعضای شورای هماهنگی مارزه با ومواد مخدر در گرگان افتتاح و راه اندازی شد.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشوردراین مراسم با اشاره به اهاف اصلی این مراکز در کشور  جهت ایجاد مکان مناسب اسکان بای بهبویافتگانی که فاقد سرپناه شباه می باشند و نیاز به ارائه خدمات حمایتی،حرفه آموزی وازتوانی دارند  می باشند.

دکتر براتی سده افزود: این مرکز در حال حاضر با ظرفیت پذیرش 30 نفر معتاد بهبود یافته که پس از ترک، شغل و مکان مناسب برای زندگی ندارند، به مدت حداکثر شش ماه برای آنان امکان استقرار فراهم می کند.تازیمانیکه محلی برای زندگی دائم بیابند.

وی با اشاره به خدمات بهزیستی از درمان معتادین تا توانمندسازی و بازگشت آنان به جامعه افزود: در حقیقت افراد آسیب دیده پس از طی دوره سم زدایی و ترک می توانند با آموزش، حرفه آموزی، اشتغال و پایش، بهبود یافته پس از پاکی بدون مشکل به جامعه باز گردد.

کد خبر 982

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد