همدانI  رسیدگی به بازسازی واحد های مسکونی آسیب دیده در اثر بارندگی های اخیر کبودراهنگ

جلسه مسکن مددجویان آسیب دیده از بارندگی های فروردین ماه سالجاری بهزیستی شهرستان کبودرآهنگ برگزار گردید

در این نشست آقای جعفری نیکو ضمن خیر مقدم و تشکر از تعامل سازنده مسئولین و کارشناسان این ارگان ها؛ به وضعیت بسیار حساس و نامناسب ایجاد شده برای زندگی مددجویان آسیب دیده اشاره نموده و خواستار مساعدت بنیاد مسکن جهت ثبت توانخواهان خسارت دیده جامانده در سامانه پایش بنیاد مسکن گردیدند.

در ادامه سرپرست بنیاد مسکن علاوه بر تعریف دقیق اصطلاحات تخریب و تعمیر مورد نظر این نهاد؛ گزارشی تکمیلی از تعداد واحدهای تخریبی و تعمیری کل شهرستان داده و آمادگی خود را جهت هرگونه همکاری اعلام نمودند و همکاران بهزیستی را جهت ترقیب توانخواهان دارای منازل فرسوده برای اخذ وام مقاوم سازی توصیه کردند. در ادامه مسئول بسیج سازندگی شهرستان گزارشی از بازدید های میدانی انجام شده و برنامه های در نظر گرفته شده برای 5 نفر از مددجویان معرفی شده به این ارگان ارائه کردند و آمادگی این نهاد را برای ارائه خدمات بویژه در زمینه بازسازی منازل نیازمند تعمیراعلام نمودند.

جعفری نیکو افزود:

با توجه به مصوبه جلسه مسکن ستاد بهزیستی استان مقرر شد مددکاران در اولین فرصت نامه درخواست و تاییدیه خسارات رخ داده برای مددجویان جامانده را از دهیاران مربوطه اخذ نموده و برای تجمیع و ارسال توسط بهزیستی شهرستان به واحد مسکن ارائه نمایند. شرایط زندگی و میزان خسارات مشاهده شده در بازدید های میدانی کارشناسان هر سه ارگان مقرر شد در صورت امکان و تایید مهندسین بنیاد مسکن وضعیت احداث یا تعمیر منازل مددجویان شناسایی و تایید شده مورد بازبینی مجدد قرار گیرد. جعفری در این زمینه گفت طبق مصوبات جلسات مشترک سالهای اخیر با بنیاد مسکن شهرستان مقرر شد نقشه های احداث واحد های مسکونی با متراژ حداکثر 60 متر خانواده های داری دوعضو معلول و بیشتر بصورت رایگان و با استفاده از نقشه های تیپ صورت پذیرد .

 رئیس بهزیستی گفت نظر به خسارات ایجاد شده برای واحدهای غیرمسکونی اکثر توانخواهان، مقرر شده در صورت مشاهده آسیب به اسطبل و انباری مددجویان، راهنمایی لازم توسط مددکاران جهت ثبت و پیگیری موضوع در اداره جهاد کشاورزی شهرستان انجام گیرد.

کد خبر 976

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد