قم| آمادگی بهزیستی قم جهت ساماندهی خانه های بازی سطح شهر

با توجه به بلاتکلیفی خانه های بازی سطح شهر و عدم تعیین استانداردهای لازم برای فعالیت این مراکز ، بهزیستی استان قم آماده ساماندهی و نظارت بر این مراکز می باشد .

آمادگی بهزیستی قم جهت ساماندهی خانه های بازی سطح شهر

            با توجه به بلاتکلیفی خانه های بازی سطح شهر و عدم تعیین استانداردهای لازم برای فعالیت این مراکز ، بهزیستی استان قم آماده ساماندهی و نظارت بر این مراکز می باشد .

            به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان قم دکتر رضا سلیقه با اشاره به فعالیت بیش از صد خانه بازی در سطح شهر قم و فقدان نظارت قانونی بر این مراکز با هشدار نسبت به غیرقانونی بودن خانه های بازی با وضعیت فعلی به خانواده ها در خصوص نگهداری مستمر کودکان در این خانه ها هشدار داد.

            دکتر رضا سلیقه با اشاره به  بند 1 ماده 26 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب 27/11/80 مجلس شورای اسلامی که صدور پروانه فعالیت مهدکودک ها را برعهده سازمان بهزیستی نهاده است افزود برنامه ریزی و نظارت بر عملکرد های مهدهای کودک از وظایف قانونی بهزیستی است و بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی هرجایی که حالت مهد داشته باشد و کودکان برای مدت طولانی در آنجا نگهداری شوند، با هر اسمی مانند خانه بازی، کلاس زبان و… بدون مجوز سازمان بهزیستی، مجاز به فعالیت نیست  و فعالیت اینگونه مراکز غیرقانونی است و بروز هر گونه اتفاق یا حادثه برای کودکان در این گونه مراکز فاقد متولی و پاسخگوی قانونی است .

            مدیر کل بهزیستی استان قم در ادامه خاطر نشان کرد با عنایت به وضعیت نامناسب موجود ، بهزیستی استان قم آمادگی دارد در صورت مراجعه مسولین خانه های بازی و اخذ پروانه فعالیت قانونی از بهزیستی و رعایت ضوابط و استانداردهای لازم علاوه بر نظارت بر اینگونه مراکز ، پاسخگوی اتفاقات و حوادث احتمالی باشد .

           مدیر کل بهزیستی بهزیستی قم ضمن هشدار به شهروندان محترم در خصوص استفاده از خدمات نگهداری کودکان در خانه های بازی و خطرات احتمالی عدم رعایت ضوابط ایمنی ، بهداشت و... در اینگونه خانه ها از شهروندان محترم خواست به محض مراجعه به اینگونه مراکز مجوز قانونی فعالیت مرکز را مطالبه و رویت نمایند .

           لازم به ذکر است موضوع خانه های بازی مدتهاست از مسائل مطرح بین فرمانداری ، شورای شهر و شهرداری قم است و ضروری است جهت رفع دغدغه شهروندان محترم جهت استفاده از خدمات این گونه مراکز در اسرع وقت متولی قانونی این خانه ها مشخص گردد.

کد خبر 969

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد