تسهیل روند پروسه فرزندخواندگی در دستور کار

رئیس سازمان بهزیستی با یادآوری تلاش این سازمان برای تسریع در پروژه فرزندخواندگی، گفت: فرآیند فرزندخواندگی بازنگری و اصلاح می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل به نقل از خانه ملت، "وحید قبادی دانا" رئیس سازمان بهزیستی کشور با یادآوری راه اندازی سامانه جامع فرزندخواندگی، گفت: هدف ما این است که تا جایی که امکان دارد فرزندان و کودکان تحت پوشش بهزیستی در بستر خانواده های خودشان، خانواده های جایگزین یا خانواده هایی که می خواهند از آنها نگهداری کنند باشند.
پروژه فرزندخواندگی تسریع می شود.


رئیس بهزیستی کشور با بیان اینکه در تلاش هستیم پروژه فرزندخواندگی را با سازوکارهایی که در دست داریم تسریع کنیم، افزود: افزایش فرزندخواندگی یکی از سیاست های ما است که بر این اساس سامانه جامع فرزندخواندگی را راه اندازی کردیم.


وی با بیان اینکه ۲۶ هزار کودک بدسرپرست و بی سرپرست تحت پوشش بهزیستی قرار دارند، ادامه داد: ۱۰ هزار نفر از این تعداد در مراکز شبه خانواده و ۱۶ هزار نفر در خانواده های جایگزین نگهداری می شوند و سیاست ما این است که این فرزندان به شکل فرزندخواندگی یا امین موقت به جای حضور در مراکز در خانواده ها حضور دائمی داشته باشند.


قبادی دانا با بیان اینکه تسهیل روند و پروسه فرزندخواندگی در دستور کار ما قرار دارد، تصریح کرد: خانواده های زیادی تمایل به فرزندخواندگی دارند که باید در این پروسه بازنگری و بازبینی و آن را اصلاح کنیم.

کد خبر 961

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد