لرستان | اجرای طرح کارمند یاری

معاون مرکز توسعه و پیشگیری درمان اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: طرح کیان مجموعه‌ای آموزش، مشاوره و تست تصادفی اعتیاد از افراد است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی لرستان، فرید براتی در نشست هم‌اندیشی "کارمند یاری" که با حضور مدیرکل بهزیستی لرستان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی استان، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و نمایندگان سازمان‌های بهزیستی استان که طرح کیان را در سال 97 اجرایی کرده‌اند، اظهار داشت: "طرح کیان" باهدف آموزش، پیشگیری از مصرف مواد در محیط‌های اداری در سال 97 در 13 استان کشور به‌صورت آزمایشی اجراشده است.
وی افزود: در این  نشست نتایج طرح توسط کارشناسان بهزیستی استان‌هایی که این طرح را اجرا کرده‌اند، گزارش دهی می‌شود و بعدازآن برای ادامه طرح و تداوم و عدم تداوم آن تصمیم‌گیری می‌شود.
معاون مرکز توسعه و پیشگیری درمان اعتیاد سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: درصورتی‌که این طرح ادامه پیدا کند در جلسه فردا در مورد شیوه‌نامه و پروتکل اجرایی آن، تصمیم‌گیری می‌شود.
براتی همچنین گفت: فشارهای کاری در محیط‌های اداری یکی از عواملی ست که سلامت روان کارکنان و پرسنل را تحت تأثیر قرار می‌دهد که ممکن است آن‌ها را به سمت آسیب‌های اجتماعی ازجمله اعتیاد سوق دهد لذا در این طرح که شامل بخش‌های آموزش، مشاوره و اجرای تصادفی اعتیاد است افراد را مورد پایش قرار می‌دهیم و درصورتی‌که تحت استرس کاری قرارگرفته باشند به آن‌ها مشاوره می‌دهیم.
وی افزود: قسمت دیگری از این طرح تست تصادفی اعتیاد است که اگر کارمندی دچار مصرف مواد مخدر باشد جهت درمان به مراکز درمانی معرفی خواهد شد.

در ادامه این مراسم فاطمه زهرا توکلی مدیرکل بهزیستی لرستان با اشاره به هفته مبارزه با مواد مخدر و اجرای طرح کیان در لرستان اظهار داشت:نشست علمی و تخصصی طرح  کیان که طرح پیشگیری از اعتیاد در محیط‌های اداری و کارمند یاری است با حضور کارشناسان و صاحب‌نظران  13 استان کشور و اساتید مربوطه در لرستان برگزار شد.
وی افزود: هدف از این نشست بررسی عملکرد و نحوه اجرای طرح در سال گذشته چالش‌ها و چشم‌انداز راستای اجرای این طرح بود.

کد خبر 954

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد