در رسانه | توانمندسازی زنان بی‌سرپرست جزو اولویت‌های اصلی ما است

مدیرعامل موسسه خیریه ائمه اطهار (ع) اردبیل گفت: توانمندسازی اقتصادی و اشتغال زنان بی‌سرپرست با ارایه کمک‌های مالی، دغدغه و هدف ماست.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عزیز طلوعی امروز در همایش روز جهانی منع خشونت علیه زنان و دختران که در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، اظهار کرد: توانمندسازی اقتصادی زنان بی سرپرست با ارایه کمک‌های مالی، دغدغه و هدف ماست و در نیمه نخست سال جاری ۱۰۰ زن با حمایت‌های این موسسه توانمند شده‌اند.

وی با بیان اینکه این موسسه از سال ۸۵ با حمایت مالی مردم و زیر نظر اداره کل بهزیستی دایر شده است افزود: این موسسه با ۱۰ مرکز شبانه‌روزی و روزانه ۵۰۰ زن بی‌سرپرست را تحت پوشش و حمایت خود دارد.

مدیرعامل موسسه خیریه ائمه اطهار (ع) اردبیل با بیان اینکه دغدغه و هدف ما از نگهداری و حمایت زنان، توانمندسازی و اشتغال آنهاست، تصریح کرد: اگر به این هدف نرسیم، برنامه‌ها و هدف‌گذاری‌ها نتیجه بخش نمی‌شود و زنان ترخیص شده، بار دیگر به مراکز نگهداری نیازمند می‌شوند.

طلوعی گفت: میزان کمک موسسه به افراد را ۲۵۰ تا ۴۵۰ میلیون ریال است و طرح مقاومت خانواده محور نیز در استان در حال اجراست و در این طرح، خشونت‌گران و خشونت دیدگان غربالگری و برای برخورداری از خدمات مشاوره و مددکاری تخصصی به موسسه ائمه اطهار (ع) معرفی می‌شوند و منجر به سازش می‌شود.

مدیر عامل موسسه خیریه ائمه اطهار (ع) اردبیل با بیان اینکه تنها مرکز مقابله با خشونت در اردبیل از سال ۹۶ با خدمات مشاوره فعال است، ادامه داد: خشونت دیدگان معرفی شده از دستگاه قضایی در آن مرکز در خانه‌های امن نگهداری می شوند و بیش از ۹۰ درصد این افراد در نتیجه توانمندشدن، ترخیص می‌شوند.

وی به ساماندهی فرزندان طلاق اشاره کرد و گفت: این ساماندهی به موسسه ائمه اطهار (ع) موکول شده است، و حمایت از کوتاه قامتان را نیز از وظایف این موسسه است.

کد خبر 95257

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد