مرکزی ا جلسه آموزشی مدیران مهدهای کودک با عنوان سنجش مستمر کودکان

حوزه معاونت امور اجتماعی بهزیستی استان مرکزی میزبان کلیه مدیران مهدهای کودک تحت نظارت در استان مرکزی بود

در این جلسه در رابطه با آموزش سنجش مستمر کودکان توسط مدیر عامل انتشارات آبرنگ مطالب کاربردی و علمی در زمینه ساخت و ابعاد رشد کودکان ,ارتباط موثر مهدهای کودک با والدین با تقویت مهارت های زندگی از جمله مهارت گفتمان در کودکان,ایجاد عزت نفس در آنان,ایجاد تفکر خلاق در کودکان زیر 6 سال,ضرورت آموزش درونی کودکان و عدم اکتفا به مفاهیم بیرونی,تاکید بر سرمایه گذاری بر روی مربیان توسط مدیران مهدهای کودک , توجه به استفاده از مربیان خلاق در کار با کودک,بیان مفهوم سنجش و ارزیابی کودکان و تفاوت ایجاد با یکدیگر و ... مطالبی عنوان گردید.

در ادامه غلامی معاون محترم آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش به چگونگی نحوه فعالیت مراکز پیش دبستانی و پذیرش کودکان در مقطع 5 تا 6 سال مهدهای کودک و ... پرداخته شد.

علی مددی معاون امور اجتماعی بهزیستی استان دراین کارگاه آموزشی  بیان نمود : ضرورت بحث و تبادل نظر بین سازمان بهزیستی و آموزش و پرورش به عنوان دو نهاد اجتماعی که متولی بحث آموزش کودکان تا پایان 6 سالگی هستند مورد تایید
می باشد

معاون اموراجتماعی بهزیستی استان افزود :  جهت شفاف سازی و برطرف کردن پاره ای از ابهامات و مشکلات اجرایی مشترک گفتگو هایی در این خصوص انجام شده تا به ایجاد یک فضای امن روانی و تخصصی برای شاغلین در حوزه امور کودکان فراهم گردد .

علی مددی اذغان داشت :  تعاملات خوبی که بین معاونت امور اجتماعی بهزیستی و معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش وجود داشته  وخوشبختانه با یک ساز و کار مناسب به یکپارچگی اجرایی دست یافته و انشاالله به نتایج مطلوب تری دست یابیم .

سپس ایشان در ادامه به مسائل و دغدغه های مدیران مهدهای کودک اشاره و برای آنها در این نشست چاره اندیشی شد.

غلامی معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اعلام نمودند :در هیچ نقطه ای در استان هیچ یک از مدیران مدرسه حق ندارند که بدلیل عدم استفاده کودکان از مراکز پیش دبستانی آموزش و پرورش و یا عدم نداشتن گواهینامه هلوگرام دار از ثبت نام کودک در پایه اول خودداری نمایند. همانگونه که کودکی که فاقد هرگونه تجربه پیش دبستانی و آموزش است و 6 سال تمام دارد امکان ثبت نام در پایه اول مدارس را خواهد داشت .

وی  تاکید نمودند : که دغدغه آموزش و پرورش و بهزیستی ایجاد رشد و تعالی در کودکان و تربیت شهروندانی قانون مدار است و دیوار کشی بین مهدهای کودک بهزیستی و مراکز پیش دبستانی آموزش و پرورش امری نادرست است.

  معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بیان نمود : که مدارک ثبت نام جهت پایه اول از سوی آموزش و پرورش کشور تعیین شده و الزامی بر گرفتن سایر مدارک چون گواهینامه هلوگرام دار برای ثبت نام در این مقطع وجود ندارد.ضمن اینکه بخشی از مشکلات ایجاد شده و اساسی را طرز تفکر خانواده ها و عملکرد آنها عنوان کردند که بدنبال مراکز آموزشی خاصی هستند و حتی با راضی شدن به طی مسافت طولانی توسط کودک به برخی شایعات در مورد مراکز آموزشی دامن میزنند.

کد خبر 926

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد