اصفهان| نشست مطبوعاتی بهزیستی با اصحاب رسانه به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر

صبح امروز نشست مطبوعاتی مدیرکل و معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی اصفهان با اصحاب رسانه به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان، در ابتدای این نشست « محمد سعید محمدی » معاون پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی استان فعالیت های این دستگاه در این هفته را تشریح کرد.

 وی با اشاره به سطوح پیشگیری اعتیاد یعنی آگاه سازی و اطلاع رسانی، درمان و کاهش آسیب؛ گفت: پیاده‌روی توسط کودکان مهدهای کودک و پیش از دبستان در گذر فرهنگی چهارباغ، همایش پیاده‌روی بهبودیافتگان از اعتیاد در حاشیه زاینده‌رود و برگزاری نمایشگاه با موضوع پیشگیری از اعتیاد در همه شهرستان‌های استان از جمله فعالیت‌های جاری بهزیستی در این هفته است.

محمدی ابراز داشت: از آنجاییکه اعتیاد و سایر آسیب های اجتماعی در درجه اول از کارکردها و ناسازگاری های مختلف خانواده شروع می شود، ما در رویکرد اجتماع‌محور با ورود به محیط‌های، آموزشی، کاری، نظامی و بویژه محلات شهری و روستایی به دنبال افزایش دانش مردم نسبت به راههای پیشگیری از مصرف مواد هستیم.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد اجتماع محور با کمک مردم در محلات صورت می‌گیرد، اظهار کرد: در رویکرد اجتماع‌محور همه تصمیم‌هایی که برای مردم اتخاذ می‌شود با کمک و دانش خود مردم است.

محمدی با تاکید بر اینکه درمان اعتیاد یکی از محورهای اساسی در این حوزه  است، گفت: در استان اصفهان بسترهای مختلفی برای کسانی که نیاز به خدمات ترک اعتیاد دارند، فراهم شده و افراد معتاد بر اساس نوع ماده مصرفی،  موقعیت و شرایط فردی خود بر اساس مشاوره های تخصصی در پروسه درمان قرار می گیرند.

کد خبر 911

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد