کرمان|در صورت نگاه ترحم آمیز مردم به کودکان کار و خیابان ، برنامه ها و اقدامات سازمانی موثر نخواهد بود

در طرح ساماندهی کودکان کارو خیابان ۱۰۴ کودک، شناسایی و ساماندهی شدند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمان در حاشیه نشست رسانه ای خبرنگاران با اعضا شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در پاسخ به پرسش خبرنگاران در مورد نحوه ساماندهی کودکان کار و خیابان گفت : کودکان کار و خیابان از گروه های در معرض آسیب هستند که ممکن است گرفتار موضوع مواد مخدر شوند.
وی ساماندهی کودکان کار و خیابان در شهر کرمان را مطلوب توصیف کرد و اظهار داشت : در اقدامات اخیر ستاد ساماندهی کودکان کار وخیابان با همکاری های بین بخشی آمار حضور این کودکان کاهش چشمگیری در سطح شهر کرمان داشته به طوری که از ۱۰۴ کودک کار حاضر در سطح شهر کرمان ۱۰۰ نفر آنان از کودکان افاغنه و ۴ کودک ایرانی بوده اند که ساماندهی شده اند.
ایشان برای پرهیز از نگاه ترحم نسبت به کودکان خیابان و متکدیان را لازمه ساماندهی درست این گروه ها عنوان کرد و افزود : تا زمانی که مردم به کودکان و متکدیان نگاه ترحم آمیز داشته باشند، برنامه ها و اقدامات سازمانی موثر نخواهد بود.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان در مورد نحوه ساماندهی کودکان افاغنه گفت : این ۱۰۰ کودک شناسایی شده به اداره اتباع بیگانه تحویل شده که توسط این مجموعه مورد حمایت قرار گرفته اند.
صادق زاده با بیان اینکه ۲ مرکز روزانه در شهر کرمان وظیفه حمایت و آموزش کودکان کار و خیابان را برعهده دارند اظهار داشت : ۱۵۰ کودک در این مراکز پذیرش شده اند که با ارائه خدمات حمایتی، آموزشی و مددکاری زمینه توانمندسازی این کودکان و خانواده هایشان فراهم می شود.

کد خبر 900

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد