تهران| برنامه های فرهنگی ورزشی در محله هرندی برگزار می شود

معاون توسعه وپیشگیری بهزیستی استان تهران گفت:ارائه فعالیت های پیشگیرانه، آگاه سازی،ارائه خدمات مشاوره و برنامه ریزی برای نشاط اجتماعی ازاقداماتی است که درمحلات شوش ،هرندی ومولوی انجام میشود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، فرزانه جوادی در مورد برنامه‌های هفته مبارزه با مواد مخدر که از سوی بهزیستی استان انجام می‌شود، گفت: در این هفته که از یک تیر ماه آغاز شده است، اقدامات و برنامه‌هایی با محوریت پیشگیری از اعتیاد در سطح تهران و شهرستان‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه شعار هفته مبارزه با مواد مخدر سلامت همگام با عدالت و عدالت همگام سلامت است، افزود: در این هفته از حداکثر ظرفیت‌ها برای دسترسی به خدمات درمانی، کارشناسی و پیشگیری اولیه از اعتیاد به منظور ارائه اطلاعات به جامعه و خانواده‌ها استفاده شده است که برنامه ریزی هایی شده که بتوانیم در سطح گسترده از اعتیاد جلوگیری کنیم.

جوادی ادامه داد: آموزش و مهارت‌های اولیه در خصوص آشنایی با مواد مخدر و چگونگی مقابله با آن به خانواده‌ها در برنامه‌های اصلی ما گنجانده شده است.

معاون توسعه و پیشگیری بهزیستی استان تهران تصریح کرد: برنامه‌های این هفته در حوزه فعالین و شهدای مبارزه با مواد مخدر و همچنین افراد بهبود یافته و خانواده‌های آنها انجام شده و همچنین نمایشگاه هایی هم در این زمینه در حال برگزاریست.

به گفته وی ارائه خدمات مشاوره، توزیع بروشورهای آموزشی، آگاه سازی مردم و مشاوره به خانواده‌هایی که نیازمند درمان هستند از جمله برنامه‌هایی است در حال اجرا است. همچنین از فعالین حوزه مبارزه با مواد مخدر نیز تقدیر می‌شود.

جوادی با تأکید بر اینکه گردهمایی نیز با حضور بهبودیافتگان و خانواده‌های آنان انجام خواهد شد، گفت: همایش پیاده روی مهدهای کودک، جشنواره دوچرخه سواری، مسابقات ورزشی در سطح مراکز اقامتی میان مدت بهبودیافتگان از دیگر برنامه هاست.

معاون توسعه و پیشگیری بهزیستی استان تهران با تأکید بر اینکه پاکسازی محله‌های منطقه ۱۲ که شامل هرندی، شوش و مولوی است، در دستور کار قرار گرفته است، گفت: ۱۴۵ روز از ساماندهی معتادان متجاهر در منطقه گذشته است و طی این مدت توانسته ایم در جهت نشاط اجتماعی با تأکید بر نقاط قوت و آگاه سازی افراد اقدام کنیم.

وی افزود: در این منطقه تیم‌های اجتماع محور حضور دارند که در زمینه پیشگیری از اعتیاد، شناخت نیازهای جامعه هدف و نیاز سنجی و برنامه ریزی برای نشاط اجتماعی در منطقه ۱۲ اقدامات لازم را انجام می‌دهند که شهرداری منطقه و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، تشکل‌های غیر دولتی نیز در محلات هرندی، شوش و مولوی با ما همکاری می‌کنند.

به گفته وی، برگزاری برنامه‌های فرهنگی، ورزشی، ارائه فعالیت‌های پیشگیرانه، آگاه سازی، ارائه خدمات مشاوره رایگان به مددجویان معتاد، بی بضاعت و کم بضاعت و ارجاع به مراکز در صورت نیاز و همچنین استفاده از ظرفیت بهبود یافتگان برای تعامل با ساکنین محله از جمله اقداماتی است که در محلات پرخطر منطقه ۱۲ انجام می‌شود.

کد خبر 870

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد