اصفهان| همایش پیاده روی کودکان مهدهای کودکان بهزیستی استان به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر

صبح امروز همایش پیاده روی کودکان مهدهای کودکان بهزیستی استان به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر در گذر فرهنگی چهارباغ برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، این پیاده روی به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر با شعار " سلامت همگام با عدالت و عدالت همگام با سلامت " به منظور حساس سازی جامعه نسبت به پیشگیری از آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد با حضور مسئولین استانی و جمع کثیری از کودکان، مدیران و مربیان مهدهای کودک تحت نظارت بهزیستی در گذر فرهنگی چهارباغ برگزار شد.

در حاشیه این همایش، «مرضیه فرشاد» مدیر کل بهزیستی استان اصفهان ابراز داشت: مدیریت، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی با تمرکز بر پیشگیری اولیه از سنین کودکی از محورهای اصلی مدیریت آسیب های اجتماعی است.

وی گفت: مصرف و اعتیاد به مواد مخدر از جمله آسیب های اجتماعی است که تمامی افراد جامعه از جمله افراد خانواده به فراخور سن و نقش خود نسبت به آن مسئول هستند. امروز در این برنامه تفکر پیشگیری از مصرف مواد مخدر به عنوان یک مسئولیت اجتماعی در کودکان شکل می گیرد و انتقال این پیام از طریق کودک به خانواده و جامعه، حساسیت افراد به این مقوله را بر می انگیرد و در نتیجه منجر به کاهش آسیب اجتماعی اعتیاد می شود.

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان در ادامه با اشاره به طرح مصون سازی در برابر اعتیاد در مهدهای کودک، اظهار داشت: ما در این طرح به دنبال توانمندسازی کودکان در برابر آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد هستیم. در طرح مصون سازی در قالب نقاشی و بازی مضرات مواد مخدر در تفکر کودکان شکل می گیرد و مهارت « نه » گفتن به مرور در آنها نهادینه می شود.

در ادامه رییس کمیسیون امور اجتماعی و محیط زیست شورای شهر اصفهان هم اظهار داشت: آگاه سازی از سنین کودکی و بنیادهای اصلی جامعه همچون خانواده، مهد کودک و مدرسه نقش بسزایی در کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی به همراه دارد.

کوروش محمدی گفت: پیاده روی امروز با تمرکز بر شنیدن نیازها و انتظارات کودکان و نوجوانان با نگاه بر پیشگیری اولیه باعث تقویت احساس امنیت بیشتر کودکان در خانواده، کاهش فاصله بین والدین و فرزندان و در نتیجه کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه می شود.

وی در پایان اظهار داشت: در طی این هفته شهرداری و شورای شهر اصفهان 13 برنامه ویژه از جمله همایش پیاده روی 2500 نفره، رونمایی از بسته های آموزشی حوزه پیشگیری از مصرف مواد مخدر و کارگاه های آگاه سازی با رویکرد محله محوری و استفاده از سمن های محلی را در دستور کار دارد.

کد خبر 851

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد