هرمزگان | انعقاد تفاهم نامه همکاری سه جانبه پیشگیری از آسیب های اجتماعی با محوریت تاسیس مراکز همیار کارکنان در صنایع و محیط های کارگری

در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و حمایت از جامعه کارگری و ارائه خدمات به کارگران و خانواده آنان و با بهره گیری از ظرفیت ها و توانمندی ها و امکانات بالقوه و بالفعل موجود ، تفاهم نامه همکاری سه جانبه پیشگیری از آسیب های اجتماعی با محوریت تاسیس مراکز همیار کارکنان در صنایع و محیط های کارگری بین اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، اداره کل بهزیستی ، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان هرمزگان منعقد گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان هرمزگان ؛ کیامرث برخورداری سرپرست اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ضمن گرامیداشت هفته مبارزه با مواد مخدر ، ایجاد مراکز همیار کارکنان در محیط های کاری را از اولویت های وزارت متبوع عنوان کرد و افزود : در حال حاضر 5 مرکز همیار کارکنان در استان فعال هستند .

وی ابراز امیدورای کرد : با اجرای این تفاهم نامه همکاری سه جانبه و گسترش مراکز همیار کارکنان بتوان گام های موثری در راستای بهبود کارآمدی محیط کار، ارتقاء سلامت و عملکرد کارگران برداشت .

غلامحسین رنجبر مدیر کل بهزیستی هرمزگان ، با اشاره به عملکرد خوب دستگاههای متولی در سال های اخیر در حوزه مبارزه با اعتیاد و سوء مصرف مواد مخدر ، انعقاد این تفاهم نامه را عاملی برای افزایش تعاملات بین بخشی معرفی و ابراز امیدورای کرد شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه باشیم.

مدیر کل بهزیستی هرمزگان به فعالیت های تخصصی و آموزشی بهزیستی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و توانمندسازی جامعه هدف اشاره داشت و افزود : لازم است نگاه شرکت ها و صنایع غرب استان به موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی معطوف گردد تا شاهد کارآمدی و بهره وری بیشتر نیروی انسانی در این صنایع باشیم.

ابراهیم فرهادی نیا دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر نیز انعقاد این تفاهم نامه را فصلی جدید در مناسبات سه دستگاه معرفی کرد .

فرهادی نیا تاکیدات مقام معظم رهبری (ره) در راستای اهمیت کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی را یادآور شد و ابراز امیدورای نمود با ایجاد مراکز همیار کارکنان در راستای بهره وری و افزایش کارآمدی نیروی انسانی بتوان موفق تر عمل کرد و روزبروز شاهد کاهش آسیب های اجتماعی باشیم.

گفتنی است این تفاهم نامه با موضاعاتی شامل برنامه ریزی ، هماهنگی و تاسیس مراکز همیار کارکنان در محیط های کارگری ، اجرای فعالیت های راهبردی در خصوص پیشگیری از آسیب های اجتماعی در محیط های کارگری ، اجرای طرح های آموزشی حضوری برای کارگران و خانواده های آنان به منظور پیشگیری از آسیب های اجتماعی و استفاده از ظرفیت سه دستگاه در راستای ارتقای سطح سلامت روحی و معنوی جامعه کار و تولید منعقد و به امضای مدیران هر سه دستگاه رسید.

کد خبر 844

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد