آذربایجان شرقی| فرهنگ مراجعه به مشاور در جامعه ما بسیار ضعیف است

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه فرهنگ مراجعه به مشاور در جامعه ما بسیار ضعیف است، بیان کرد: قسمتی از این رفتار مردم به خود روانشناسان باز می‌گردد، بسیاری از خانواده‌ها نیز در مواجهه با یک بحران عاطفی به اجبار حاضر به مراجعه به مشاور می‌شوند.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، محسن ارشدزاده در مراسم گرامیداشت روز ملی روانشناس و مشاور در تبریز اظهار کرد: این مراسم برای پاسداشت خدمات مردان و زنانی که نقش اساسی در سلامت اجتماعی و تامین امنیت روانی جامعه داشته و کنترل و رصد آسیب‌های اجتماعی بدون تلاش علمی آنان ممکن نیست، برگزار می‌شود.

وی با اشاره به نقش اداره کل بهزیستی استان در تامین سلامت اجتماعی بیان کرد: طبق احکام برنامه ششم توسعه، سازمان بهزیستی یکی از مسئولان تامین سلامت اجتماعی بوده و اعتقاد داریم بدون حضور روانشناسان و مشاوران در دست یافتن به سلامت اجتماعی موفق نخواهیم بود.

وی با بیان این که به برکت وجود دانشگاه‌های متعدد در استان به اندازه کافی فارغ‌التحصیل رشته روانشناسی در استان داریم، گفت: می‌توان از این ظرفیت استان برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی استفاده کرد.

ارشدزاده تاکید کرد: با توجه به پنج آسیب اجتماعی اولویت‌دار استان، بیش از این به حضور و مداخله روان شناسان و مشاوران نیاز داریم.

 وی با تاکید بر اینکه نیاز به ارتقای فرهنگ مشاوره در کشور داریم، گفت: از لحاظ توسعه مراکز مشاوره، محدودیتی قائل نیستیم و امیدواریم روزی برسد که هر خانواده یک مددکار و مشاور خانواده داشته باشد.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی در پایان متذکر شد: با توجه به این که خدمات روانشناسی تحت پوشش بیمه نیست، نمایندگان مجلس اقدامات لازم در این خصوص را انجام دهند.

وی از همکاری مستقیم 262 روان‌شناس با اداره بهزیستی استان خبر داد و گفت: نزدیک به 503 نفر از فارغ‌التحصیلان رشته روانشناسی نیز در بخش غیردولتی  و 1650 مجموعه غیر دولتی تحت نظارت بهزیستی در استان فعالیت دارند. 

کد خبر 842

خدمات الکترونیک پرکاربرد