آذربایجان شرقی| روانشناسان ارکان اصلی بهزیستی در حوزه های مختلف

به گزارش روابط عمومی مدیرکل بهزیستی استان در مراسم بزرگداشت روز روانشناس از روانشناسان به عنوان ارکان اصلی بهزیستی در حوزه های مختلف یاد کرد.

محسن ارشدزاده در این مراسم که امروز با حضور دکتر ساعی ،نماینده مردم تبریز ،اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی ،معاون خدمات مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی کشور و مسئولین استانی برگزار شد ؛با اشاره به همکاری 262 روانشناس در بخش دولتی بهزیستی و 3500 روانشناس در بخش غیردولتی این اداره کل  ،تولی سلامت اجتماعی توسط بهزیستی را خاطرنشان کرده و افزود :در راستای رسیدن به سلامت روان اجتماع نگر خدماتی همچون ارائه مشاوره فردی و گروهی به صورت حضوری و تلفنی، خدمات آموزشی، مددکاری اجتماعی و مداخله در بحران ، خدمات مشاوره برای زوجین متقاضی طلاق ،اجرای طرحهای آموزشی ، اجرای طرح محب و ارائه خدمات مشاوره ای در زمان وقوع بلایا و خدماتی از این قبیل توسط این سازمان انجام می پذیرد.

وی با اشاره تلاشهای بهزیستی در زمینه پیشگیری و کنترل آسیبهای اجتماعی در راستای تاکیدات رهبر معظم انقلاب ،حضور مشاوران و روانشناسان را از ملزومات مداخله در این زمینه عنوان کرد.

عدم حمایت بیمه ای از مراجعین به مراکز مشاوره و ضعف فرهنگ مشاوره در بین آحاد جامعه از جمله چالشهای موجود در جامعه در مراجعه به روانشناسان بود که ارشدزاده بر آن تاکید نمود.

نماینده مردم تبریز ،اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی نیز کمک گرفتن از علوم نوینی همچون روانشناسی را لازمه مقابله با مشکلات جوامع در حال گذر از سنت به مدرنیته دانسته و با بیان اینکه 80-70 درصد بخش سلامت افراد به سلامت روان اختصاص دارد ؛لزوم گسترش ارائه خدمات و فرهنگ سازی برای امر مشاوره و روانشناسی در شهرهای و روستاهای دورافتاده را خاطرنشان کرد.

زهرا ساعی با اشاره به آسیبهای نوظهور اجتماعی و سرعت شیوع آن در بین کودکان و زنان ،شناسایی و درمان تنشهای روحی  توسط روانشناسان در دوران کودکی را از راه حلهای این مشکل عنوان کرده و بر لزوم حساسیت و برنامه ریزی دقیق تمام دستگاههای دولتی در راستای پیشگیری و کنترل آسیبها تاکید نمود.

معاون خدمات مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی کشور نیز با اشاره به تدوین سند کنترل و پیشگیری از خشونت در بهزیستی ، به نقش چشمگیر روانشناسان در این سند اشاره نموده و روانشناسی را تکیه گاه اصلی مداخلات در آسیبها ابراز نمود.

توسعه یکسان خدمات در بخشهای مختلف ،مشارکت علمی با همه نهادها ،دانشگاهها و نهادهای علمی و تخصصی ،تقویت نگاه سلامت روان اجتماع محور و تعامل حداکثری با سایر دستگاهها از جمله سیاستهای کاری بهزیستی بود که وحید نیا به آن اشاره نمود.

در این مراسم از روانشناسان شاغل در بخشهای مختلف بهزیستی استان توسط بهزیستی استان تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 838

خدمات الکترونیک پرکاربرد